Els avets: a la deixalleria o pactant dia de recollida
L’Ajuntament diu que s’ha de seguir el protocol dels voluminosos. Trucar a Eco-Equip i acordar la bateria de contenidors on deixar-lo i quan passaran a retirar-lo

ARA A PORTADA
Publicat el 09 de gener de 2024 a les 20:43
Confirmat. Dues alternatives per desfer-se dels avets i dels elements naturals de decoració de Nadal a Terrassa, segons informació municipal. La ciutadania pot triar la primera opció: portar els elements a les deixalleries municipals (Can Casanovas –carretera de Rubí, 131– o a Can Barba –N-150, al davant de Mercavallès–). O bé la segona: seguint el procediment habitual amb els voluminosos (electrodomèstics o mobles), es pot trucar al telèfon de la neteja (900 72 01 35), on els indicaran la bateria més pròxima al domicili i l’horari per dipositar arbres i objectes decoratius.
No està permès deixar-los al costat del contenidor sense haver acordat prèviament lloc i dia, i tampoc es pot abandonar els ornaments nadalencs a papereres, com mostra la foto feta ahir a la plaça Vella, o altres indrets.
L’objectiu de fer una recollida ordenada a les deixalleries i als contenidors –amb cita prèvia– és la de completar una retirada ordenada dels ornaments de Nadal i evitar que, com mostra la foto, els residus apareguin de manera desordenada per la ciutat, col·lapsant papereres o mostrant una imatge bruta de Terrassa.
El segon objectiu és completar el cercle de la sostenibilitat i reciclar els ornaments naturals de Nadal.
La majoria dels avets no disposen d’arrels i no es poden replantar. Els que encara les conserven, tenen greus dificultats per sobreviure en un clima com el Mediterrani, poc compatible amb aquestes espècies de clima nòrdic.
La majoria dels avets es reciclen com a compost per aportar nutrients a les zones verdes de les ciutats. Es tracta d’un material orgànic que aporta humitat i evita l’aparició de plagues.
Notícies recomenades
-
Terrassa Dolors Frigola, nova presidenta de l’Observatori de l'Aigua de Terrassa
-
Terrassa Una família de Terrassa guanya 100.000 euros en un concurs d'Antena 3
-
Terrassa Volen garatges als baixos buits del carrer Ample
-
Terrassa Terrassa recorda l’1-O amb un clam contra la repressió
-
Terrassa A la venda part de la Casa Soteras, antic Banc de Terrassa
-
Terrassa Falten ramaders al parc de Sant Llorenç: "No ho he deixat pels diners, ho he fet per la gent"