Les persones que no haurien de consumir cafè, segons la ciència
El cafè té molt beneficis per a la salut, però suposa riscos per a alguns grups de la població amb algunes afeccions
- Les persones que no haurien de consumir cafè, segons la ciència
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de juny de 2024 a les 11:25
El cafè és una beguda molt popular arreu del món. Té molt beneficis saludables i se'n fa un ús social realment important. A més, la cafeïna és una bona font d'energia per començar el dia i hi ha a qui li encanta el seu sabor. Tot i això, podria no ser recomanable per a algunes persones.
Un exemple en són les persones amb transtorns d'ansietat. Segons l'Hospital Clínic de Barcelona, com que la cafeïna és un estimulant del sisteman nerviós central, pot accentuar els síntomes del transtorn.
També és poc recomanable per a les persones amb problemes cardíacs. La cafeïna, com alerta l'American Heart Association, eleva la pressió arterial i la freqüència cardíaca, fet que podria provocar complicacions en persones amb hipertensió o arrítmies, per exemple.
En tercer lloc, les persones amb problemes gastrointestinals també l'haurien d¡evitar, ja que el cafè irrita el sistema digestiu i pot augmentar la producció dàcid gras. Així mateix, el consum de cafè en aquests casos pot facilitar l'aparició de gastritis, úlceres pèptiques i reflux. I és que, segons l'Organització Mundial de la Salut (OMS), l'eliminació de la cafeïna de la sang s'alenteix, motiu pel qual és important moderar el consum d'aquesta beguda.
Notícies recomenades
-
Terrassa
La rehabilitació dels porticons del Mercat de la Independència, al febrer
-
Terrassa
La Primitiva també somriu Terrassa amb 444.000 euros: “És el millor que pot passar a una administració per començar l'any”
-
Terrassa
Rebaixes avançades: “Ja no es tracta només de liquidar estocs de temporada”
-
Terrassa
Aprovada la renovació de l’asfaltat als polígons
-
Terrassa
El Vapor de Reis esclata d’èxit amb llargues cues
-
Terrassa
Fred, neu simbòlica i il·lusió infinita: així han arribat els Reis d’Orient a Terrassa