Jornada pediàtrica sobre el cor a Terrassa
Ponències i taules rodones a l'Hospital Universitari de Terrassa
- Defuncions a Terrassa: les cerimònies del divendres 21 de juny del 2024
ARA A PORTADA
Publicat el
20 de juny de 2024 a
les 18:58
L'Hospital Universitari de Terrassa ha celebrat aquest dijous la XV Jornada d’Urgències Pediàtriques del CST amb el títol “Una mirada al cor”. Els objectius de la jornada han estat, per una banda, presentar com actuar davant un pacient cardiòpata tant a nivell d’exploració física com d’exploracions complementàries; un segon objectiu era "ampliar els coneixements sobre l’esport i la cardiopatia i saber com afecta l’exercici físic en la salut cardiovascular".
La inauguració ha estat a càrrec de Jaume Boadas, director assistencial del CST; Antònia Villalba, directora d’infermeria i de l’Àmbit Materno-Infantil del CST, i Abel Martínez, cap del Servei de Pediatria del CST.
Les sessions han començat amb la conferència “Conducta i maneig del Síncope”, de Clàudia Coderch, coordinadora d’Urgències Pediàtriques del CST.
Seguidament s'ha dut a terme la taula rodona “Comencem des del principi”, moderada per Silvia Riera, metgessa del Servei de Pediatria, amb les presentacions “Cardiopaties congènites: incidència, exploració, utilitat de l’electrocardiograma i la radiografia de tòrax”, de Silvia Yévenes; “Motius de derivació des de l’Atenció Primària”, de Laura Vargas, i “Cianosi en neonats: parlem de cribratge”, de Paloma Araujo, totes elles metgesses del Servei de Pediatria del CST.
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa es manté en zona d’habitatge tensionat
-
Terrassa
Liciten les obres per urbanitzar la placeta de Banyoles
-
Terrassa
Defuncions a Terrassa: les cerimònies del dimarts 7 d'abril del 2026
-
Terrassa
La Generalitat impulsa la millora de l’estació d’autobusos
-
Terrassa
Les mones tornen a omplir les pastisseries el Dilluns de Pasqua: “Com més s’apropa l’hora de dinar, major és el caos”
-
Terrassa
Saps on és... el músic amb la seva partitura?