Poques novetats en el front a l’assaig de ball de plaça
El fet que molts regidors són veterans i que els nous es van estrenar l’any passat no va facilitar moltes anècdotes
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de juny de 2024 a
les 16:31
Actualitzat el
29 de juny de 2024 a les
11:48
Amb els integrants dels Ministrils del Raval interpretant el ja clàssic “ta, ta, tarà, ta, tarà, tarà, tarà”, els representants del consistori i els membres del cos de dansa de l’Esbart Egarenc van assajar el Ball de Plaça a la pista del Social. És una repetició de la repetició que, any rere any, es va succeint. En aquesta ocasió, amb menys novells, ja que la majoria dels regidors ja fa temps que la ballen i, molts dels més nous, es van estrenar fa uns 365 dies, aproximadament.
En general, els polítics van ser puntuals i van arribar a tongades. Adrián Sánchez i Montserrat Jiménez, del PSC, no van assistir a l’acte i dos companys de la formació van ocupar les últimes places. Marc Armengol va arribar en la penúltima posició, però encara va deixar l’honor de liderar la cua de la classificació a la seva correligionària, Carlota Menéndez. En total, dels 27 teòrics titulars només van assistir-hi 25 al Social. Com cada edició, la presidenta de l’Esbart, Laia Miranda, va donar la benvinguda, recordant una vegada més, la importància de les tradicions catalanes i terrassenques.
Natàlia Trullàs, directora del cos de dansa juntament amb David Capdevila, es va encarregar de facilitar algunes instruccions i, després d’aparellar regidors i regidores amb els dansaires, va començar l’assaig. Lideraven la comitiva, o com es digui en termes de ball i cultura popular, l’alcalde Jordi Ballart, fent parella amb la pubilla, que enguany és la Bet Garrigó, una d’aquelles persones incombustibles que acostuma a disposar el Social i que et trobes en mil i una activitats.
Darrere d’ells, el protocol mana, tocava una regidora, la Montserrat Alba i un dansaire, que era l’hereu d’aquest any, el Dani Vázquez. I en tercera posició, la parella més familiar, la del regidor Joan Salvador i la seva filla Mariona, un duet d’aquests que mencionàvem amb relació al Social, que tant fan el Quinto com ballen o fan Pastorets. Totterrenys de la cultura.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
La Cecot comunica el condol per la mort de Joan Antoni Pujals i Vallhonrat, figura central en la fundació de l’entitat
-
Terrassa
Els Minyons de Terrassa estrenen dos castells a la Diada del Patrimoni
-
Terrassa
Mor Joan Antoni Pujals i Vallhonrat, figura destacada del teixit econòmic i social de Terrassa
-
Terrassa
Vuit detinguts per cometre furts als autobusos de Terrassa i Barcelona
-
Terrassa
Ona Martínez, candidata d'ERC: "Les famílies de Terrassa guanyen 1.800 euros anuals menys que a Sabadell"
-
Terrassa
Una campanya per prevenir la venda i el consum de vàpers entre menors