La terrassenca Susana Pérez, guardonada als premis DonaTIC'2024
Ha rebut la menció especial en Cultura Digital per la seva feina de difusió del videojoc en català
- La terrassenca Susana Pérez, guardonada als premis DonaTIC'2024
ARA A PORTADA
Publicat el 11 d’octubre de 2024 a les 19:22
La terrassenca Susana Pérez Alonso és una de les guardonades amb els Premis DonaTIC'2024, on ha rebut la menció especial en Cultura Digital per la seva feina de difusió del videojoc, especialment en català. Coneguda com a Simmer Valenciana, és divulgadora en l’àmbit dels videojocs i, en especial, per la promoció de les dones i del català en aquest sector.
Comunicadora i influencer amb els seus canals a Twitch, TikTok i Youtube, és la creadora del podcast Lo Pixtech, sobre notícies i novetats de videojocs i tecnologia, i Gaming en femení, per promoure la dona en aquest àmbit. En tot el seu treball sempre ha tingut present la necessitat d’incorporar la dona a un sector on encara estan infrarepresentades.
La sala La Paloma, a Barcelona, va acollir dijous a la tarda l’acte de lliurament dels guardons, que ha comptat amb les intervencions del conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, i la secretària de Polítiques Digitals, Maria Galindo.
“Aquesta celebració és un reconeixement a l’esforç i la passió de tantes dones que, dia rere dia, desafien estereotips i obren camí a les noves generacions en un sector que necessita la seva visió i talent”, va dir el conseller terrassenc Miquel Sàmper durant l’acte.
Fins a 12 dones procedents dels àmbits empresarial, professional i acadèmic, més una iniciativa empresarial i una iniciativa social, han estat distingides aquest 2024, d’entre un total de 70 candidatures que hi optaven als ‘Premis DonaTIC 2024’. És la desena edició d’aquests guardons impulsats pel Govern per reconèixer el paper i el talent de les dones en l’àmbit de de les noves tecnologies i les disciplines CTEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) i oferir referents a nenes i noies per animar-les a dedicar-s’hi i assumir-hi posicions de lideratge en el futur.
Notícies recomenades
-
Terrassa
Quan el paper va dictar el dol de tota una ciutat: "Murió el Caudillo"
-
Terrassa
24 entitats ompliran la Plaça Vella per la 9a Fira d’Entitats de Salut
-
Terrassa
Reche valora l’èxit del control “in situ” als menjadors escolars
-
Terrassa
Terrassa participa a la Setmana Europea de Prevenció de Residus amb tres activitats
-
Terrassa
ERC reclama reactivar el Pacte de Salut i exigeix a la Generalitat complir els equipaments acordats el 2023
-
Terrassa
Deu places més a l’Andana durant les onades de fred