Plaques solars que no funcionen a l'INS Terrassa
L'alumnat prepara una protesta al centre educatiu

- Consells per controlar les "despeses formiga"
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de desembre de 2024 a les 20:04
El missatge que s’envia a l’alumnat sembla incoherent: si es parla d’emergència climàtica i el centre educatiu té instal·lades plaques solars... Com és possible que aquesta instal·lació no funcioni? Aquesta és la pregunta que es fan alumnes i docents de l’Institut Terrassa que estan embardissats en un treball precisament sobre emergència climàtica i tenen elements fotovoltaics parats, inactius, des del juliol passat. Ho recordaran en una acció reivindicativa dimecres vinent, 18 de desembre.
L’alumnat de primer d’ESO d’aquest institut està desenvolupant un projecte sobre l’emergència climàtica, amb el qual ha après “quins impactes i conseqüències està produint l’escalfament global i que alguna de les solucions per disminuir-lo és utilitzar més energies renovables”, destaca el tutor.
Tot just fa un any, el Departament d’Educació de la Generalitat va instal·lar al terrat del centre 192 mòduls de plaques fotovoltaiques amb una potència nominal de 60 kW. Es calculava que amb aquesta instal·lació es podria produir fins a un 40% de l’energia consumida per l’institut.
Notícies recomenades
-
Terrassa Només 11 incompliments en 115 inspeccions d’aigües residuals industrials a Terrassa
-
Terrassa El nou hort urbà del barri de les Arenes ja està en marxa
-
Terrassa Xavi Coral, en l'adeu a Ramon Pellicer: "El punyetero es conserva millor que nosaltres"
-
Terrassa MútuaTerrassa participa a l’esdeveniment de referència sobre l’evolució del model assistencial
-
Terrassa Comencen les obres de millora de l’accessibilitat i l’asfalt a la rambla Francesc Macià
-
Terrassa Els Bombers reben un centenar d'avisos per les fortes pluges al Vallès