1.055 sancions per gestió incívica de residus el 2024
El principal motiu de les multes és la incorrecta separació de residus en les diferents fraccions i no dipositar-los en els contenidors corresponents
- “S’acusa Pompeu Fabra d’artificialitzar la llengua, però totes necessiten unes regles”
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de febrer de 2025 a les 17:26
L’Ajuntament de Terrassa va tramitar, el 2024, 2.622 actes i informes per actes incívics relacionats amb la gestió de residus en sòl urbà, de les quals 1.055 van acabar en un procediment sancionador i 1.489 van ser cartes informatives sobre una possible infracció.
El principal motiu d’aquests tràmits va ser la incorrecta separació de residus en les diferents fraccions i no dipositar-los en els contenidors corresponents. En aquest sentit, l’any passat es van detectar tres grans abocaments incívics. Un d’ells, de 7.500 euros de sanció, per deixar el material procedent del buidatge d’un pis en dos punts de la riera del Palau. I els altres dos, de 2.000 euros, respectivament, per abocaments a l’Anella Verda i els seus entorns: un a la zona de Mossèn Homs (amb uns 130 quilos de restes de materials d’obra i altres deixalles) i, l’altre a l’àrea d’estada de Can Carbonell, on es van deixar uns 80 quilos de residus procedents del buidatge d’un domicili.
En tots tres casos, l’Ajuntament va traslladar a les presumptes persones infractores el cost que va representar al gestió i la neteja de l’entorn. Els punts on es detecten més abocaments indeguts són els polígons industrials, concretament, els de Can Parellada i Can Petit, així com alguns solars municipals i zones no habitades d’urbanitzacions, com ara les Martines i Can Palet de Vista Alegre.
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa inaugura el mural dedicat a Akira Toriyama
-
Terrassa
Èxit de la Festa de la Paella a la Maurina
-
Terrassa
Més de 300 persones al sopar solidari d’Oncolliga
-
Terrassa
Un alumni de l’Eseiaat rep un premi internacional per la seva tesi doctoral
-
Terrassa
Un incendi en un bloc de Les Fonts provoca una fuita d’aigua que afecta diversos pisos
-
Terrassa
Els premis Terrassenc de l'Any ja estan en mans de les seves guardonades