L’Ajuntament i Taigua presentaran el projecte EFIAIGUA a l’Arxiu Comarcal
Té un pressupost de 7 milions d’euros i es beneficia d’una subvenció europea de 5,5 milions
 
        - L’Ajuntament i Taigua presentaran el projecte EFIAIGUA a l’Arxiu Comarcal
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de març de 2025 a les 18:24
																			
								
								L’Ajuntament de Terrassa i l’empresa municipal Taigua presentaran el Projecte de Transició Digital i Millora en l’Eficiència del cicle de l’Aigua- EFIAIGUA en una jornada prevista pel 10 d’abril, a la sala d’actes de l’Arxiu Comarcal. El projecte té un pressupost de 7 milions d’euros i es beneficia d’una subvenció europea de 5,5 milions, del Proyecto Estratégico para la Recuperación y la Transformación Económica de Digitalización del Ciclo del Agua (PERTE), vinculat als ajuts Next Generation i promogut pel Ministerio para la Transición Ecológica.
L’execució del Projecte contribuirà a modernitzar el cicle urbà de l’aigua, reduint les fuites d’aigua en els sistemes d’abastament i aprofundint en el coneixement del clavegueram.
En relació amb la xarxa d'abastament, que gestiona Taigua, s’inclouen actuacions com la digitalització de les captacions d'aigua, els comptadors de tele-lectura pels abonats, l’estudi de la possibilitat d’utilitzar aigua regenerada de la depuradora per ús industrial o de reg i per recàrrega d'aqüífers, la millora de l'eficiència energètica, la gestió avançada de les fuites per millorar l'eficiència hídrica, la millora en la xarxa LORAWAN i el disseny, desenvolupament i implantació dels panells de gestió de dades per fer possible la digitalització de tot el cicle de l'aigua.
Pel que fa al clavegueram, s’analitzarà un terç de la xarxa de col·lectors, que inclourà el clavegueram de la conca nord de la riera del Palau per evitar, així, desbordaments i inundacions en cas de pluges intenses. Uns treballs previs, que es començaran a la primavera, i que contribuiran a disposar de la informació necessària per redactar el Pla integral de Gestió del Sistema de sanejament, que és obligatori pels ajuntaments, segons la modificació de la normativa que regula el Domini Públic Hidràulic. 
							
																					
																
														
								Notícies recomenades
- 
												 Terrassa
												Sis "tips" pels que sou "Team Halloween" Terrassa
												Sis "tips" pels que sou "Team Halloween"
- 
												 Terrassa
												El terrassenc Nico Keenan es perfila com a “primer cavaller” dels Països Baixos Terrassa
												El terrassenc Nico Keenan es perfila com a “primer cavaller” dels Països Baixos
- 
												 Terrassa
												Clam al CST per condemnar les agressions a professionals Terrassa
												Clam al CST per condemnar les agressions a professionals
- 
												 Terrassa
												VÍDEO | Detingut a Terrassa un conductor que ha intentat envestir un piquet Terrassa
												VÍDEO | Detingut a Terrassa un conductor que ha intentat envestir un piquet
- 
												 Terrassa
												Un any de la dana: “Ens vam salvar per mig graó, i això és el que compta” Terrassa
												Un any de la dana: “Ens vam salvar per mig graó, i això és el que compta”
- 
												 Terrassa
												Un estudi de la UPC alerta que pluges com les de la dana es podrien repetir d'aquí a 47 anys Terrassa
												Un estudi de la UPC alerta que pluges com les de la dana es podrien repetir d'aquí a 47 anys
 
															 
															 
															 
															 
															