La "Quimiteràpia a domicili" de MútuaTerrassa assoleix el miler d'administracions
Terrassa
Es tracta d’un procediment que es va estrenar a finals del 2021 i que ha possibilitat que prop d’una vuitantena de pacients se’n beneficiïn
- La "Quimiteràpia a domicili" de MútuaTerrassa assoleix el miler d'administracions
ARA A PORTADA
-
Terrassa Cancel·lacions i nous horaris l'últim dia de la Festa Major per esquivar la calor intensa Pilar Màrquez
-
Terrassa Un nou dispositiu del Pla Kanpai contra la multireincidència es tanca amb 4 detinguts i 191 identificats a Terrassa Redacció
-
Terrassa Alerta vermella a Terrassa: l'onada de calor amenaça amb batre rècords històrics Joan Muñoz | Arnau Fort
-
-
Publicat el
28 de març de 2025 a
les 16:27
Els servei d’Hematologia i el de Farmàcia de l’Hospital Universitari MútuaTerrassa (HUMT) van posar en marxa -el novembre del 2021- un programa d’administració de quimioteràpia a domicili que ha permès a gairebé una vuitantena de pacients amb malalties hematològiques -com leucèmia mieloide aguda, leucèmia limfàtica crònica i mieloma múltiple- rebre quimioteràpia a casa seva. Tres anys i mig després de la seva implementació, aquest mes de març el projecte ha assolit el miler d’administracions.
En el marc d’aquesta iniciativa, la infermera referent es desplaça al domicili del pacient per administrar-li el tractament en les mateixes condicions de seguretat i traçabilitat amb les que es duria a terme a l’Hospital de Dia Onco hematològic de l’HUMT. El projecte ha tingut molt bona acollida entre els pacients i tots en destaquen la comoditat -tant per a ells com pels acompanyants-, la disminució del nombre de visites a l’hospital així com el fet d’evitar complicacions derivades de l’entorn hospitalari en aquest grup de pacients més fràgil.
Per tal de posar en funcionament el procediment es van establir una sèrie de criteris inicials d’inclusió -específics a nivell de tipologia de pacients, esquema del tractament i estabilitat dels fàrmacs administrats- per determinar els potencials candidats a participar del programa. En aquest sentit, es van prioritzar els pacients residents a la zona d’influència de l’HUMT i que comptaven amb un cuidador principal. Pel que fa als tractaments, es va optar pels de “ràpida administració” com els subcutanis, i aquelles combinacions amb medicació oral que requerien escalada de dosis, evitant en aquest últim cas l’ingrés hospitalari.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa activa el Pla d’Emergència Municipal pel risc extrem d’incendis i l’episodi de calor intensa
-
Terrassa VÍDEO | L'incendi de Sentmenat segueix actiu i els Bombers centren esforços per evitar que afecti el Farell
-
Terrassa
Els nous protocols de Festa Major aproven amb nota
-
Terrassa
Els Punts Liles i + atén 1.283 persones durant la Festa Major
-
Terrassa
Terrassa, en Pla Alfa 4 per risc d’incendis: les restriccions ja són aquí
-
Terrassa
La Generalitat adjudica la construcció de 119 habitatges de lloguer assequible a Terrassa