Onada de delinqüència als autobusos de Terrassa: 95 furts en dos mesos i dos detinguts

L'activitat d'aquest grup criminal, que ja té 12 membres identificats, ha provocat un increment del 30% en la xifra global de furts a la ciutat

Publicat el 01 d’abril de 2026 a les 13:22
Actualitzat el 01 d’abril de 2026 a les 13:24

Operació policial contra la delinqüència itinerant al transport públic. Els Mossos d’Esquadra han detingut dos homes aquest dimecres en el marc d'un dispositiu especial per frenar l'onada de robatoris als autobusos urbans de Terrassa. Segons dades a les quals ha tingut accés el Diari de Terrassa, la ciutat ha patit 95 furts en només dos mesos, una mitjana de gairebé dos incidents diaris que ha disparat les estadístiques de criminalitat local en un 30%.

L’augment dels robatoris ha obligat els Mossos d’Esquadra i la Policia Municipal a desplegar controls preventius a les parades amb més afluència. Els agents mantenen una vigilància estricta a l'Estació de la Rambla, el Mercat, la zona del passeig de Vint-i-dos de Juliol i l'avinguda de l'Abat Marcet, punts on s'havia detectat una major activitat de la banda.

La investigació apunta que es tracta d'una organització professionalitzada provinent de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. El cos policial ja té 12 persones identificades, totes amb un ampli historial de reincidència, que utilitzen una estratègia de "salt" territorial: exploten una zona intensament durant unes setmanes i després es desplacen a una altra localitat per evitar la pressió policial.

Víctimes vulnerables i el mètode de la "jaqueta"

El modus operandi de la banda era precís i silenciós. Segons diversos testimonis, els carteristes pujaven al comboi i utilitzaven una jaqueta al braç per ocultar la mà mentre inspeccionaven el passatge. Les seves víctimes preferides eren les més vulnerables: gent gran i mares amb cotxets de nadó. Al menys un dels robatoris hauria vingut acompanyat de violència degut al forcejament entre delinqüent i victima, tal i com confirmen fonts oficials i testiomonis de l'escena.

Aprofitaven el moment d'aglomeració quan els passatgers s'aixecaven per baixar del bus per introduir la mà en bosses i motxilles. Els dos detinguts aquest dimecres passaran a disposició judicial de forma imminent, i fonts properes al cas confirmen que se sol·licitarà la presó preventiva per evitar que tornin a actuar immediatament.

Col·laboració amb TMESA i crida a la precaució

La policia manté la investigació oberta per arrestar la resta de membres identificats. En aquest sentit, s'està treballant colze a colze amb l'empresa de transports TMESA per visionar les càmeres de seguretat i facilitar imatges dels sospitosos als conductors.

Des dels Mossos d’Esquadra es demana la col·laboració ciutadana i es recomana als usuaris:

- Mantenir les pertinences sempre a la vista.

- Desconfiar de grups de 3 o 4 persones amb actitud vigilant, gorres o ulleres de sol.

- Avisar immediatament al personal del bus o a les patrulles en cas de detectar moviments estranys.