L’equip de govern ha aprovat aquest divendres la concessió a la Generalitat de l’ús temporal d’un terreny de 688,51 metres quadrats a la carretera de Rubí, 223. Aquest espai es destinarà a ampliar el pati d’infantil i primària de l’actual Institut Escola Sala i Badrinas. La mesura respon a la necessitat de compensar la pèrdua d’espai provocada pels treballs d’urbanització propers, que van afectar de ple la zona que ocupava l’esbarjo d’infantil i han obligat a buscar una alternativa provisional.
L’edifici definitiu: el 2028-2029
Aquesta mesura es mantindrà vigent fins que entri en funcionament la seu definitiva del centre educatiu a l’antiga fàbrica del Segle XX, dins l’àmbit del Pla de Millora Urbana Sala Badrinas. La Generalitat ja disposa des del mes de maig del permís d’obres necessari per a la construcció del nou edifici escolar i, amb el calendari actual sobre la taula, es preveu que l'equipament estigui enllestit de cara al curs 2028-2029.
La construcció d’aquest edifici definitiu és una de les grans demandes de la comunitat educativa del centre, ja que l’alumnat fa 14 anys que està escolaritzat en barracons a l’espera d’una solució a la manca d’espai.