El ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, va opinar ahir que, "malgrat els problemes d'ordre públic" patits a Catalunya, el secessionisme és ara "un moviment escapçat i dividit", alguna cosa que no ocorria "fa dos anys", en al·lusió als governs del PP.
El també secretari d'Organització del PSOE va recordar, en un acte informatiu de la Ser a Sevilla, que el "desafiament independentista" català "no és un problema nou, sinó que ve de llarg", que va recomanar afrontar "des de la política i d'acord amb la llei".
Va valorar la "coordinació i col·laboració" amb la qual les forces i cossos de seguretat de l'Estat i els Mossos han respost als disturbis ocorreguts després de la sentència del Tribunal Suprem que, va remarcar, "eren previsibles", la qual cosa "fa dos anys no es donava" tampoc, va destacar.
En la seva opinió, el secessionisme català ha entès "que no es pot menysvalorar la força de l'Estat de dret" i que el desafiament a l'Estat "no surt gratis".
Ábalos va criticar que Ciutadans reclami al Govern de Pedro Sánchez que destitueixi el president de la Generalitat, Quim Torra, perquè, al seu judici, on el president català "té les dificultats és en el seu govern i en el seu espai polític" independentista.
"Si són ells els que volen llevar al senyor Torra per què el llevarem nosaltres?", es va preguntar.
Per a Ábalos, les forces constitucionalistes no han de contribuir "a unir ara" a uns independentistes "que estan dividits" i que pateixen "la síndrome del traïdor", i va demanar als dirigents de Ciutadans "que encerten, encara que sigui una sola vegada", perquè, va ironitzar, "no donen una".
El ministre de Foment va sostenir que les mesures implementades pel Govern d'Espanya a Catalunya "estan fent efecte" i va rebaixar "la intensitat de la revolta" secessionista, però va lamentar que "el que no està fent efecte és l'ansietat de l'oposició.
D'altra banda, el vicepresident de la Generalitat, Pere Aragonès, va assegurar ahir que el president en funcions, Pedro Sánchez, "no parla" amb el responsable català, Quim Torra, "per por d'un desgast" electoral davant el 10N i li va recordar que "dialogar no és símptoma de feblesa sinó de fortalesa".
ARA A PORTADA
Publicat el
24 d’octubre de 2019 a
les 20:33
Notícies recomenades
-
Comarca
Incendi al pati d’un habitatge a Castellbisbal
-
Comarca
Russell Crowe ja participa en el polèmic rodatge en un espai natural de Sant Cugat
-
Comarca
Llum verda a 15 habitatges protegits i un nou parc a l’entorn de can Cabassa
-
Comarca
Ferrocarrils durant tota la nit per les Festes Majors de Sant Cugat i Rubí
-
Comarca
La piscina del Complex Esportiu de Valldoreix, tancada per legionel·la
-
Comarca
El Consell Comarcal avança més de 3 milions d’euros per accelerar les obres de Mercavallès