El Parc Natural se suma al Projecte Liró
A la zona hi ha diversos rodals d’hàbitat favorable per a aquesta espècie
- El Parc Natural se suma al Projecte Liró
ARA A PORTADA
-
El Vapor de Prodis, seleccionat al Premi d'Arquitectura Contemporània de la UE - Mies van der Rohe 2026 Arnau Fort
-
VÍDEO | “Quin fàstic, no es pot ni caminar”: la Font Vella continua enganxifosa tres dies després de la cavalcada de Reis Joan Muñoz
-
L’Andana reacciona contra el fred: "Hem considerat que feia prou fred per ampliar places" Arnau Fort
-
-
Publicat el 17 de juny de 2022 a les 08:41
Actualitzat el 16 de juny de 2022 a les 17:44
Des d’aquesta primavera, el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac se suma al Projecte Liró, impulsat pel Museu de Ciències Naturals de Granollers (MCNG). Durant les darreres setmanes s’han instal·lat diverses caixes-refugi per a lirons en els rodals de bosc mixt on s’està desenvolupant també el Life Biorgest, projecte europeu d’innovació en mesures i orientacions de gestió forestal per a la millora de la biodiversitat en els boscos mediterranis.
El Projecte Liró va néixer l’any 2004 al Parc del Montnegre i el Corredor per resoldre la falta d’estudis a la península Ibèrica i les poques cites existents sobre aquesta espècie a Catalunya. Des d’aleshores, el programa de seguiment del liró gris s’ha anat ampliant a altres parcs de la Xarxa de Parcs Naturals.
A diferència dels altres parcs, que sí són dins l’àrea de distribució de l’espècie amb cites de liró gris conegudes, el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac queda fora de la distribució actual coneguda del liró gris a Catalunya i no hi ha cap cita al Parc, si bé alguns rodals d’hàbitat favorable (roureda) han impulsat la iniciativa d’establir estacions de seguiment per comprovar si realment l’espècie pot ser present en aquest espai natural protegit. D’altra banda, el Parc sí es troba dins l’àmbit de distribució de la rata cellarda (Eliomys quercinus) de la qual sí es disposa de cites i que també podria utilitzar les caixes refugi instal·lades per criar.
Notícies recomenades
-
Comarca
Un nou radar mòbil a Viladecavalls per controlar la velocitat
-
Comarca
Obres per fer un nou pas de vianants a Rubí
-
Comarca
L’Ajuntament de Sant Cugat veu “viable” la integració de Bellaterra
-
Comarca
FGC programa visites a l’Espai Expositiu de la Cotxera de Rubí
-
Comarca
Un jove, amb família a Sant Cugat, una de les víctimes mortals de l’incendi a Suïssa
-
Comarca
Mor l'acompanyant d'una motocicleta en un accident a l'AP-7 a Castellbisbal