Un total de
22 dotacions dels
Bombers de la Generalitat de Catalunya han treballat aquest dimarts a la tarda en l'
incendi a Rubí d'una
nau d'emmagatzematge d'una indústria de fabricació d’embalatges i envasos. El cos ha rebut l'avís a les 14.41 hores i a les
19 hores el foc s'ha donat per
controlat.
La nau afectada està situada a al
polígon Cova Solera. Hi ha cremat la part davantera de la primera planta. Els bombers han treballat per evitar que es propagui el foc. Els diversos efectius desplaçats fins al lloc han dut a terme una estratègia defensiva a l'
interior i a l'exterior, amb autoescales, per evitar que l'incendi afectés altres construccions del recinte industrial.
El Grup d'Estructures Col·lapsades (GREC) ha estat activat.
Ha caigut part de la coberta
La nau afectada és un consisteix en un edifici aïllat de dos pisos, d’aproximadament 7.500 metres quadrats i forma d’ela i tot apunta que el foc s’ha iniciat a la primera planta. La gran quantitat de material combustible emmagatzemat al recinte, consistent sobretot en cartró i fustes, ha generat un foc intens que
ha fet caure part de la coberta de l’edifici.
Com a mesura preventiva,
s'ha desallotjat una illa de cases propera. També s'han evacuat els
treballadors de les naus properes, una
cinquantena de persones.
Protecció Civil ha posat en prealerta el pla Procicat per aquest incendi a Rubí. S'ha recomanat als veïns que es confessin a l'interior dels seus habitatges i tanquessin portes i finestres si els arribava el fum o notaven molèsties.
Poc abans de les 18 hores, els Bombers han informat que
s'ha aconseguit que no caigués el forjat de la primera planta i que
no hi havia risc per a les persones ni per a estructures properes.
De totes maneres, l'Ajuntament avisava que el fum s'apropava a les zones de Can Fatjó, Sant Jordi Parc, els Avets i Can Serrafossà i recomanava que en aquestes zones les persones quedin a casa. Aconsellava no fer activitats a l’aire lliure fins que el núvol s’hagués dispersat.
https://twitter.com/AjRubi/status/1653437982362222592
Cap persona ha resultat ferida a resultes de l’incendi.
L’estratègia d’extinció emprada pels Bombers ha consistit en contenir el foc a una sola de les naus del recinte i impedir-ne la propagació a les naus adjacents. La
resta d’edificis del polígon han resultat
indemnes, però part de la nau afectada ha patit danys seriosos i parts de la coberta han col·lapsat. Al sinistre hi ha arribat a treballar fins a 22 dotacions, entre les quals s’hi comptaven tres autoescales.
Un cop l’incendi s’ha donat per controlat, el Grup d’Estructures Col·lapsades (GREC) dels Bombers de la Generalitat ha iniciat els treballs de valoració de la seguretat del recinte. Els efectius han continuat refredant des de l’exterior i buscant punts calents i resten a l’espera que els especialistes autoritzin l’accés al recinte sinistrat.
A l’operatiu d’extinció es compta també amb la presència dels Mossos d’Esquadra, Policia Local i Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).