Les reserves d’aigua, per sota de mínims
El Vallès podria entrar aviat en escenari d’emergència
- Les reserves d’aigua, per sota de mínims
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de novembre de 2023 a les 20:15
La sequera continua agreujant-se a la comarca. A Catalunya, l’estat de les reserves d’aigua als embassaments ha caigut per sota del 20%, una situació que obliga a mantenir enceses totes les alarmes. De moment, la regió abastida pel sistema Ter-Llobregat continua en un escenari d’excepcionalitat –semàfor taronja–, però l’evolució dels darrers mesos fa pensar que el semàfor passarà a ser vermell aviat.
En aquest sentit, el director de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), Samuel Reyes, ha vaticinat en les últimes hores que el conjunt de l’àrea metropolitana pot entrar en fase d’emergència abans de tancar l’any, “depenent dels indicadors”. En una entrevista a RAC1, va explicar que això passarà quan els embassaments del sistema Ter-Llobregat estiguin per sota dels 100 hectòmetres. Actualment, estan en 125.
La situació pot desencadenar l’adopció imminent de mesures excepcionals. Així, Reyes va confirmar els darrers dies que “està sobre la taula” la possibilitat de portar vaixells amb aigua com ja va passar el 2008. “Els vaixells tenen un impacte més visual i de conscienciació que no pas de volum d’aigua”, va afegir. Segons Reyes, ara els ciutadans no tenen la percepció de la gravetat de la sequera com la que tenien fa 15 anys.
L’entrada en excepcionalitat es preveia al desembre, però el canvi d’escenari es podria avançar després que els mesos de setembre i octubre hagin estat “pèssims” a nivell pluviomètric.
Notícies recomenades
-
Comarca
Un nou vehicle per als Bombers de Viladecavalls
-
Comarca
Torna el Festival Rubisound 1413
-
Comarca
L’entramat criminal d'estafes immobiliàries amb detinguts a Rubí havia defraudat 1,2 milions
-
Comarca
Can Barba, prioritat del Consorci de Residus
-
Comarca
Es busquen voluntaris per censar els rapinyaires nocturns del parc de Sant Llorenç
-
Comarca
Nova il·luminació i canvis al mobiliari a la plaça de Miguel Hernández de Rubí