Nou Pla d’Infància i Adolescència a Rubí
El nou text es desplegarà en cinc eixos d’actuacions per al període 2024-2028

- Nou Pla d’Infància i Adolescència a Rubí
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de maig de 2024 a les 19:28
El ple de l’Ajuntament de Rubí va aprovar dimarts el nou Pla d’Infància i Adolescència de Rubí (PLIAR), per al període 2024-2028. Ho va fer per unanimitat, en una sessió plenària en què també es va aprovat el pla d’inversions del Cicle de l’Aigua i un romament de 3 milions d’euros.
El document aprovat concreta el full de ruta de la ciutat per a la protecció dels drets de la infància en cinc eixos: dret de valoració, respecte i tracte just; drets d’escola i opinió de la infància; dret als serveis bàsics; dret a un entorn segur, protegit, i net; i dret a ser infant i adolescent amb oportunitats. A partir d’aquests objectius, el PLIAR concreta 15 línies estratègiques i 113 accions de protecció i promoció de la infància, també vinculades amb la crisi climàtica. Per a l’Alternativa de la Unitat Popular aquest és un element positiu del pla, però critiquen que li manca estructura per combatre, d’arrel, la pobresa infantil. Ni més places per les escoles bressol públiques, ni canguratge fora d’activitats municipals ni perspectiva d’habitatge, va criticar la portaveu de l’AUP, Marina Dolset.
D’altra banda, la moció del ple, plantejada per l’AUP per reduir l’asfalt a Rubí, no ha prosperat. Ha estat l’única votació que no ha tirat endavant. Al ple ha tirat endavant el Pla d’Inversions del Servei d’Abastament d’Aigua Potable. A més, els grups han aprovat la modificació pressupostària que permet fer ús del romanent de Tresoreria del pressupost de 2023, que ascendeix a 2.990.000 euros.
Notícies recomenades
-
Comarca Demanen doblar la freqüència de trens de la línia R8
-
Comarca Compromís contra la segregació escolar
-
Comarca Jornada lúdica a Rubí i Sant Cugat per aturar el nou ecodistricte de Can Sant Joan
-
Comarca El fons documental de Joan Tortosa, per a Sant Cugat
-
Comarca Rubí rep 300.000 euros per a la “Bombonera”
-
Comarca Viladecavalls renova 725 metres de la xarxa d’aigua potable