Un treball sobre el respecte guanya el Premi Miquel Segura
Les autores són Clàudia Alcaraz Martínez i Carla García Lorenzo, de l’Institut Torrent dels Alous
- Un treball sobre el respecte guanya el Premi Miquel Segura
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de setembre de 2024 a les 18:35
Clàudia Alcaraz Martínez i Carla García Lorenzo, de l’institut Torrent dels Alous, han guanyat el 24è Premi Miquel Segura de recerca amb el treball “Les faules del respecte”. El jurat n’ha valorat especialment l’originalitat, el rigor i la coherència. “Les faules del respecte” és una reflexió sobre el respecte a un mateix i als altres, a partir de faules escrites per les autores.
“Entenem que l’educació és essencial per créixer amb valors que evitin l’odi cap als altres, tenim molt interès per l’escriptura, ens agrada molt llegir, i vam pensar que si escrivíem un llibre infantil podíem ajudar els més petits a entendre la diversitat i educar en el respecte”, explica Alcaraz.
Una representació de la comunitat educativa de la ciutat es va trobar dimecres al Castell en la tradicional entrega del premi presidida per l’alcaldessa, Ana María Martínez, que també va servir per distingir l’alumnat amb millors notes d’accés a la universitat.
Entre els 25 treballs que s’han presentat enguany, el jurat ha distingit també tres finalistes: “Anàlisi de l’evolució de la condició física de les aus de Rubí al llarg d’un any”, de Jorge Macías Palomo, de l’institut Torrent dels Alous (3r finalista); “Generació d’organoides a partir de cèl·lules mare de pulmó de porc i experimentació amb virus H1N1 influenza”, de Víctor Sierra Parera i Kenneth Sandino Sequeira, de l’institut JVFoix (2n finalista) i “Comissariat d’art i creació d’una exposició pictòrica autobiogràfica”, de Gisela Pérez Masdeu, de l’institut La Serreta (1r finalista).
L’institut Torrent dels Alous ha rebut el reconeixement anual al centre educatiu.
Notícies recomenades
-
Comarca
Un nou vehicle per als Bombers de Viladecavalls
-
Comarca
Torna el Festival Rubisound 1413
-
Comarca
L’entramat criminal d'estafes immobiliàries amb detinguts a Rubí havia defraudat 1,2 milions
-
Comarca
Can Barba, prioritat del Consorci de Residus
-
Comarca
Es busquen voluntaris per censar els rapinyaires nocturns del parc de Sant Llorenç
-
Comarca
Nova il·luminació i canvis al mobiliari a la plaça de Miguel Hernández de Rubí