Troben un crani humà abandonat en un banc de Sant Cugat del Vallès
Les restes duien una nota indicant que correspon a un cadàver de la Guerra Civil
- Troben un crani humà abandonat en un banc de Sant Cugat del Vallès
ARA A PORTADA
Publicat el
14 de desembre de 2024 a
les 01:27
Actualitzat el
14 de desembre de 2024 a les
01:38
Els Mossos d’Esquadra investiguen l’aparició d’un crani humà en una caixa abandonada en un banc de Sant Cugat del Vallès. La policia ha rebut l’avís aquest divendres al matí per part d’una persona que explicava que hi havia unes restes òssies en un banc de la plaça de l’Om, segons apunten les fonts consultades. Quan els agents han arribat, ha comprovat que al costat del crani hi havia una nota indicant que corresponia a un cadàver de la Guerra Civil. Els Mossos han retirat les restes i les han traslladat a especialistes de l’IMELEC (Institut de Medicina Legal i Ciències Forenses).
L'Ajuntament ha confirmat la troballa, davant del Museu de Sant Cugat. La regidora de Memòria Històrica, Esther Madrona, ha apuntat que a la caixa també s’ha trobat documentació que descartaria que les restes fossin actuals i que podria situar el seu origen en el període de la Guerra Civil Espanyola.
En aquest sentit, la regidoria ja s’ha posat en contacte amb la Direcció General de Memòria Democràtica de la Generalitat per informar de la troballa i ha afirmat que l'Ajuntament es posa a disposició de la investigació policial per esclarir els fets.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Comarca
La pesta porcina deixa Russell Crowe sense rodatge a Sant Cugat
-
Comarca
Vacarisses ja té mercat setmanal
-
Comarca L'alcalde de Sant Cugat del Vallès demana al Govern que relaxi les restriccions per la PPA al municipi
-
Comarca
Aproven la reforma de l’espai esportiu de Can Serra
-
Comarca
Una setantena de motos, a la Vacaclàssic
-
Comarca
The Tyets, Ginestà i Fetus, caps de cartell de la Festa Major de Sant Cugat