
- Homenatge a un sistema amb targetes perforades
ARA A PORTADA
L’aportació del teler mecànic ideat per Joseph Marie Jacquard, l’any 1801, va ser la d’una tècnica que suposava poder crear estampacions o dibuixos amb els mateixos fils que formen el teixit. Amb un sistema de targetes perforades que es podien programar, la tècnica es tornava molt més assequible per a tothom qui la volia aplicar, encara que no tingués cap experiència en aquesta disciplina.
[bafg id="391250"]
Arxiu Municipal/ Rafael Aróztegui
Jacquard, nascut a la localitat francesa de Lió, era teixidor, professió que li venia del seu pare, i també comerciant. L’aparell que va inventar va tenir tal èxit que es van vendre moltíssimes unitats per tota França i també per la resta del continent.
El creixement de la ciutat, especialment al voltant del que ja era l’Escola Industrial, va promoure que a l’avinguda que enllaça aquest centre de saviesa amb els carrers que condueixen al Centre, es bategés amb el nom del francès, per homenatjar aquesta gran aportació a la indústria tèxtil. Una sèrie d’interessos dels poderosos de llavors, havia posat en el centre de la diana un pont de Sant Pere que presentava defectes.
Per aquest motiu, es va procedir a l’edificació del pont del Passeig, que molta gent coneix com el pont de la Mútua. L’avinguda de Jacquard es podria considerar un afegit més d’aquest pont i la seva continuació natural.
Notícies recomenades
- Homenatge a un sistema amb targetes perforades · Ahir i Avui · Diari de Terrassa
-
- Comarca
- Matadepera
- Diners
- Cultura
- Esports
- Defuncions
- ConnecTerrassa
- Iniciar Sessió
- Subscriu-t'hi
- Newsletter
close
Alta Newsletter
close
Iniciar sessió
No tens compte a Diari de Terrassa?
Crea'n un gratis
close
Crear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.