- D’un temps amb vehicles per tot arreu al no-res
ARA A PORTADA
-
Terrassa El record d’una adolescència marcada per la por: “No tenia cap amic perquè no podia explicar que m’agradaven els homes” Alejandro García
-
Terrassa Un bomber de Terrassa vola a la zona zero de Veneçuela: "Anem a ajudar, el caos només s’arregla posant ordre de mica en mica" Joan Muñoz
-
Terrassa El ple debat l'ús de la plaça de Rosa Mora per a gossos amb el Parc del Nord com a alternativa Pilar Màrquez
-
Terrassa Farmàcia Jornet, botiga de barri: "Quan vam obrir, ni tan sols hi havia llum al carrer" Alejandro García
-
Terrassa Nou cop al tràfic de drogues a Terrassa: dos detinguts i 25.000 euros intervinguts Joan Muñoz
Tot i que a algunes persones els pot semblar impossible, és del tot cert i dono fe de la qüestió perquè ho he vist en el seu dia. Fa uns anys, al Portal de Sant Roc hi aparcaven vehicles, com delata la fotografia de l’any 1990. Avui dia, és inviable i en aquesta part de la ciutat els cotxes ja no són benvinguts, llevat dels serveis necessaris, com ambulàncies i altres.
[bafg id="400735"]
Fotos: Arxiu Diari de Terrassa i Alberto Tallón
Quin significat té tot plegat? Doncs que s’ha variat diametralment la configuració d’una zona de les més cèntriques i per on circulen un gran nombre de ciutadans i ciutadanes, però també de persones, diguem-ne, visitants. Gent que ve a la ciutat a treballar o a fer alguna gestió inconcreta.
Si es pogués ampliar la imatge del passat, contemplaríem altres vestigis de la ciutat que, o ja han desaparegut per sempre, o bé han variat tant, que no són gens semblants al que van ser. No ens repetirem amb allò del progrés, l’evolució necessària de les poblacions, ni amb allò de millorar ni res de res.
Tan clar és que tot ha canviat, com que el cotxe ha quedat proscrit per sempre, sembla, en aquesta part. No és l’única zona que ja no admet cotxes i, en anteriors edicions, ja vam explicar que abans passaven vehicles per llocs com la Plaça Vella o la Font Vella, i ara, res de res. Veurem, d’aquí a un temps, por on deixen de passar.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Ahir i Avui
La plaça de la Cuina Moderna o del Netol
-
Ahir i Avui
Canvi de lletres, però mateixa essència
-
Ahir i Avui
Dos comerços mítics i una escena doble
-
Ahir i Avui
Un carrer molt vist i algunes preguntes
-
Ahir i Avui
Cert desordre i una relíquia de titular
-
Ahir i Avui
Un edifici comercial i un dia molt gris
- D’un temps amb vehicles per tot arreu al no-res · Ahir i Avui · Diari de Terrassa
-
- Comarca
- Matadepera
- Diners
- Cultura
- Esports
- Defuncions
- ConnecTerrassa
- Iniciar Sessió
- Subscriu-t'hi
- Newsletter
close
Alta Newsletter
close
Iniciar sessió
No tens compte a Diari de Terrassa?
Crea'n un gratis
close
Crear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.