- De noms de places, obres i patrocinadors de futbol
ARA A PORTADA
-
-
Resum de l'any 2025 a Terrassa: al gener, l’última demolició de l’esponjament a Ca n'Anglada Laura Massallé
-
-
Resum de l'any 2025 a Terrassa: al març, menys arbres a la ciutat pel canvi climàtic i la sequera Javier Llamas
-
Resum de l'any 2025 a Terrassa: a l'abril, el Club Egara es proclama campió de la Copa de la Reina Javier Llamas
Com ha canviat la Plaça de l’Onze de Setembre. No només ens referim al seu nom (des de 1960 fins a l’any 1979 va ser la Plaza de la División Azul), sinó a la seva configuració i, també, als comerços, botigues o establiments que poden veure en l’actualitat. La imatge antiga, del mes de setembre de 1986 ja ens anticipa que hi ha alguna remodelació i, per tant, l’aspecte de la ubicació canviarà.
[bafg id="400934"]
Fotos: Arxiu Diari de Terrassa i Alberto Tallón
És lògic que a aquest espai es puguin observar moltes fotografies d’obres o canvis estructurals a parts de la ciutat. És un dels fets que marca el canvi de les poblacions i per fer comparatives, com es pretén aquí, sovint és més senzill fer-ho des del canvi extrem.
Segur que moltes persones que es mirin les fotos, detectin la presència d’un bar que, en aquells temps, va tenir força predicament entre els joves. Era el Xivarri, un establiment del sector de la restauració on els amos eren molt del Barça i recordo que tenien un adhesiu o alguna cosa similar a la paret que deia, aproximadament, “A aquest establiment no compren productes Zanussi”.
Llavors, aquesta firma d’electrodomèstics, era el patrocinador de les samarretes del Real Madrid, en un temps en què es començaven a esponsoritzar les equipacions. El Xivarri, la cerveseria, va desaparèixer, però el record de la seva barra encara perdura.
Notícies recomenades
-
Ahir i Avui
Una festa del dia de les bromes
-
Ahir i Avui
Quan un camió va perdre els cables
-
Ahir i Avui
Un bar fustigat pel foc i gent mirant
-
Ahir i Avui
Pluja i l’anatomia d’un instant
-
Ahir i Avui
Uns viatges en oferta i una proposició
-
Ahir i Avui
Un castell a la Plaça Vella i uns comerços sense correlació
- De noms de places, obres i patrocinadors de futbol · Ahir i Avui · Diari de Terrassa
-
- Comarca
- Matadepera
- Diners
- Cultura
- Esports
- Defuncions
- ConnecTerrassa
- Iniciar Sessió
- Subscriu-t'hi
- Newsletter
close
Alta Newsletter
close
Iniciar sessió
No tens compte a Diari de Terrassa?
Crea'n un gratis
close
Crear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.