Homenatge a Marta Pessarrodona
L'Institució de les Lletres Catalanes li farà tribut el dia 1 de desembre
- Una furgoneta xoca amb un arbre a Ca n'Anglada
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de novembre de 2021 a les 12:16
Actualitzat el 24 de novembre de 2021 a les 14:04
L' Institució de les Lletres Catalanes tanca l'any, una vegada més, homenatjant dues persones que enguany han fet 80 anys, amb una llarga trajectòria en el món de les lletres: la poeta terrassenca Marta Pessarrodona i el monjo benedictí de l'Abadia de Montserrat, Josep Massot. L'acte tindrà lloc el dia 1 de desembre, a les 18 hores, a l'Ateneu Barcelonès.
Marta Pessarrodona (Terrassa, 1941) es poeta, assagista, narradora, traductora i crítica literària, i sovint se la qualifica també d'agitadora intel·lectual. El 1997 va rebre la Creu de Sant Jordi que atorga la Genralitat de Catalunya i ha estat guardonada amb el Premi d'Honor de les Lletres Catalanes i el Premi Nacional de Cultura, entre molts d'altres.
L'acte, que presidirà la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, s'obrirà amb una projecció audiovisual. Després d'una entrevista de "Marta a Marta", realitzada per Marta Nadal, està prevista una taula rodona amb Àlex Susanna, Andreu Gomila, Àngels Gregori i Jordi Julià. Un recital poeticomusical de Lleona, amb Glòria Coll Domingo i maria Callís a partir de poemes de Marta Pessarrodona, i unes paraules de la mateixa autora clouran l'acte.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Quan la cultura es fa amb criteris
-
Cultura i Espectacles
Toni Badrinas, artista, 50 anys al Brasil: "He tornat a Terrassa, com els elefants tornen al final al lloc on van néixer"
-
Cultura i Espectacles
Pregunta a Terrassa: també passaries de víctima a botxí?
-
Cultura i Espectacles
Alba Molina, a Terrassa: "Si no ets lliure en el món de l’art, estàs perdut. Quan, si no, pots ser lliure?”
-
Cultura i Espectacles
Neix el Premi STEP, amb el Festival Jazz Terrassa com a plataforma
-
Cultura i Espectacles
Què fer aquest cap de setmana a Terrassa: 19, 20 i 21 de desembre