Tot allò que volia saber sobre un crim
Cultura i Espectacles
Amics de les Arts i Joventuts Musicals estrena amb èxit la comèdia de suspens
- Tot allò que volia saber sobre un crim
ARA A PORTADA
Publicat el
14 de desembre de 2022 a
les 08:30
Actualitzat el
17 de gener de 2024 a les
13:11
Deia Antoni Garrich, el director d’“Un mort darrere la porta”, que es representa a Amics de les Arts, que si l’obra feia riure, ja es donaven per satisfet. El seu propòsit i el de la companyia s’ha complert. La comèdia de suspens es va estrenar amb èxit i va regalar més d’un somriure al públic que omplia a vessar la sala de l’entitat. El grup d’actrius van defensar l’obra amb molta complicitat i van regalar alguns diàlegs brillants.
És una història de suspens ambientada en una celebració de Nadal en una residència de família benestant aïllada. El punt de partida és la descoberta del cadàver del cap de la saga que apareix assassinat a la seva cambra. Cal, doncs, esbrinar qui és la culpable. I ho posem en femení perquè totes les persones sospitoses, vuit, són dones: l’esposa Gaby; les seves filles Suzon i Catherine, la seva cunyada Agustine, la seva germana Pierrette, la sogra Mamy, la criada Louise i la majordoma madame Chanel. El clan femení, retingut a casa per la neu i sense telèfon, assumeixen el paper de detectius per trobar la culpable del crim. En aquest anar i venir per reconstruir els fets, descobrirem que totes tenien motius per desfer-se del senyor Marcel.
L'obra és molt coral, però hi ha personatges, com la Gabi (rol que interpreta Maria Miralda), l’esposa de l’assassinat, i l’Agustine (Mercè Coll), la seva cunyada, que tenen més pes i fa que mantinguin unes converses molt entretingudes, fins al punt que s’arriben a estirar-se dels cabells. Les dues actrius s’hi aboquen amb tota l’ànima i ofereixen els millors moments. Estan genials en la seva ironia de to histèric i sarcàstic.
Al seu costat, Anna Clariana, la Mamy, l’avariciosa sogra, i Mercè Monterde, la governanta fidel. Les dues actrius de la casa, que compten també amb una llarga experiència, constaten la seva capacitat de registre per fer papers que semblen una cosa i en són una altra. Aquesta comèdia té sorpreses amagades. Val la pena que les descobriu a peu de sala i jugar a endevinar qui ha matat a qui.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Comença el festival de la música de cambra a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Itinerari per murals urbans a un barri de Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Subvencions per a projectes que vinculin les arts i els centres educatius
-
Cultura i Espectacles
Ester Formosa, artista: " "Regalava tots els quadres que pintava. Mai vaig tenir la intenció d'exposar"
-
Cultura i Espectacles
Jazz de sempre amb rave a Terrassa?
-
Cultura i Espectacles
Sara Roy: "Sempre he estat molt nostàlgica, des dels 10 anys"