Menys llibres, menys lliures?
Cultura i Espectacles
El raval de Montserrat acollirà aquest dissabte la 2a edició de la Fira del Llibre en Català, que organitza el Consell per la República. Entre les 11 i les 20 hores s’hi aplegaran una vintena de parades de llibreries i editorials terrassenques i hi haurà signatures d’escriptors i presentacions de llibres
ARA A PORTADA
Publicat el
02 d’octubre de 2024 a
les 19:23
Menys llibreries i menys català. La 2a edició de la Fira del Llibre en català arriba en un moment delicat per a les dues idees força que la fira defensa: el foment de la lectura i la llengua catalana.
“I és clar que vivim una doble reculada. L’ús social del català va a la baixa, probablement perquè tenim unes normes que no es fan complir i així no s’ajuda les persones nouvingudes a aprendre a parlar català”, sosté Montserrat Galí, membre del Consell per la República i una de les organitzadores de la fira.
Pel que fa al foment de la lectura, l’ecosistema del llibre mostra senyals contradictoris. Per una banda, la venda de llibres va viure un boom en els dos primers anys de la covid-19. Però en general, el sector s’està concentrant en unes poques mans i les petites llibreries moren. “El tancament de la llibreria Cinta és una mala notícia per l’entramat cultural de Terrassa”, afegeix Galí. “A més, obrir-ne de noves és difícil, tant per l’auge de la compra de llibres per internet, com pel consum en tauletes”, hi suma la impulsora.
De fet, durant la presentació de la fira, el passat 23 de setembre al Cinema Catalunya, els organitzadors van aprofitar per fer un homenatge a la llibreria Atenea, que enguany celebra el seu centenari, a càrrec de l’historiador Josep Puy.
“Tant és així que l’objectiu de la fira és posar en contacte mutu tot a l’entramat literari de Terrassa: escriptors, il·lustradors, traductors, llibreries, editorials, entitats culturals ...”.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
L'art per a Cristina Pérez i Alay: "És camí, no destí"
-
Cultura i Espectacles
Voleu aprendre a recitar poesia a Terrassa?
-
Cultura i Espectacles
Taller de brodat amb "plantes prohibides" de Palestina
-
Cultura i Espectacles
Memòria d'un terratrèmol: "És el rescat d'una infància trencada"
-
Cultura i Espectacles
Cirsa, La Sirena i molt més: Terrassa descobreix el seu dissenyador gràfic
-
Cultura i Espectacles
El Festival Latent omple Cal Reig: "Volem mantenir el projecte amb la mateixa estructura i envergadura”