Música de cambra emergent en el 15è Premi BBVA Montserrat Alavedra
Cultura i Espectacles
L’Auditori de Terrassa acull diumenge (19 hores) l’entrega de distincions del 15è Premi BBVA Montserrat Alavedra
- Defuncions a Terrassa: les cerimònies del dissabte 9 de novembre del 2024
ARA A PORTADA
-
Diners Inconformistes i compromesos: la Cecot fa una crida a incrementar la productivitat Jordi Guillem
-
Terrassa Sant Pere Nord estrena el parc de la República, que tant ha esperat: “No és només un parc” Pilar Màrquez
-
Terrassa Així serà el nou centre comercial del Carrefour de Terrassa: obres a finals del 2027 amb una transformació per a Can Parellada Arnau Fort
-
-
Terrassa ADENC i BiTer interposen un contenciós contra l'aparcament del Portal de Sant Roc i exigeixen una consulta popular Pilar Màrquez
Publicat el
08 de novembre de 2024 a
les 18:51
Actualitzat el
11 de novembre de 2024 a les
13:05
Alea jacta est. La sort (i el talent) ja roden a l’Auditori, en les audicions que van arrencar ahir. Un total de 14 formacions, amb integrants que provenen d’arreu d’Europa, estan participant d’aquesta 15a edició del Premi BBVA de Música de Cambra Montserrat Alavedra.
L’acte de lliurament de premis tindrà lloc diumenge a l’Auditori de Terrassa (19 hores). El certamen torna tres anys i mig després de l’última edició.
Durant l’acte, presentat per la periodista Clara Sánchez-Castro, es podrà gaudir de l’actuació del Trio Da Vinci, darrer guanyador del Premi BBVA de Música de Cambra Montserrat Alavedra 2021.
El primer premi consistirà en una gira de cinc concerts valorada en 20.000 euros, que se celebraran majoritàriament durant l’any 2025 al Palau de la Música (Petit Palau), al Festival de Torroella de Montgrí, a l’Auditori Pau Casals o bé al Cicle de Música als Jardins del Vendrell, a l’Auditori Enric Granados de Lleida i a l’Auditori Conservatori del Liceu. Com a novetat d’aquesta quinzena edició, un dels concerts estarà coorganitzat amb l’Associació Joan Manén, entitat que es dedica a la recuperació i difusió del patrimoni musical català.
El grup guanyador del segon premi obtindrà una gira de quatre concerts dins la Xarxa de Músiques de Joventuts Musicals de Catalunya (entitat de la qual forma part Amics de les Arts i Joventuts Musicals de Terrassa, que dona suport en l’organització del certamen), retribuïts d’acord amb els seus honoraris vigents. “Hi ha quatre concerts garantits, però podrien ser més”, ha avisat Antoni Amorós, presentant d’Amics de les Arts.
A més, es concedirà una menció especial a la millor interpretació d’una obra d’autor català.
A més, el concert inaugural del 15è Premi BBVA de Música de Cambra Montserrat Alavedra va tenir lloc el passat dimarts a la tarda, en un concert al Gran Casino de Terrassa (que actualment acull la llibreria Abacus).
Va anar a càrrec dels alumnes de l’EMM-Conservatori de Terrassa.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Arriba el monòleg de Diego Sánchez: "Els anys 80 van ser una moguda"
-
Cultura i Espectacles
Et conviden a pujar a l'escenari per cantar: "A Terrassa faltava un espai així"
-
Cultura i Espectacles
Els nous zombies ja són aquí: ""Salvar-se un mateix o arriscar-ho tot per salvar la humanitat?"
-
Cultura i Espectacles
Ángel Martín, humorista: ""Hem apagat el motor del cervell"
-
Cultura i Espectacles
Què fer a Terrassa aquest cap de setmana: 9, 10 i 11 d'octubre
-
Cultura i Espectacles
Fora cadires i a ballar swing: "És una nit pensada per cremar calories"