Quan l’art és un fong que connecta comunitats
Dissabte comença el cicle anual Terrassa Comissariat 2025, amb la inauguració de “Prancha” (12 hores) a la Sala Muncunill
- Quan l’art és un fong que connecta comunitats
ARA A PORTADA
-
-
Resum de l'any 2025 a Terrassa: al gener, l’última demolició de l’esponjament a Ca n'Anglada Laura Massallé
-
-
Resum de l'any 2025 a Terrassa: al març, menys arbres a la ciutat pel canvi climàtic i la sequera Javier Llamas
-
Resum de l'any 2025 a Terrassa: a l'abril, el Club Egara es proclama campió de la Copa de la Reina Javier Llamas
Publicat el 13 de març de 2025 a les 19:10
Actualitzat el 13 de març de 2025 a les 19:15
Si l’any 2024 es va dedicar al col·lectiu LGTBIQ+, el cicle anual Terrassa Comissariat reflexionarà el 2025 sobre el concepte de “reciprocitat”.
“Allò recíproc és el que ens uneix, tant en el pla polític, social... I genera vincles més enllà del mateix sector artístic”, explica la curadora i comissària d’aquesta edició, Veronica Valentini.
Per visualitzar aquests vincles, Valentini fa servir la metàfora del miceli, que és un fong que genera una xarxa de filaments i que és fonamental en els ecosistemes, ramificant les comunitats subterrànies. “Aquest cicle està inspirat en el comportament del miceli, d’aquesta xarxa subterrània que connecta, nodreix i comunica ecosistemes sencers”.
Uns ecosistemes que, aquí i ara, són una metàfora viva de les relacions artístiques i institucionals. “I dels espais de trobada, on les pràctiques i els processos col·laboratius s’entrellacen, generant nous vincles i aprenentatges”, afegeix Valentini.
Ella és la curadora de tot el cicle, que està compost de mitja dotzena de projectes artístics (tant exposicions com trobades físiques) que s’exposaran a la sala Muncunill al llarg de l’any 2025.
I precisament s’estrenarà demà dissabte amb “Pa”, de l’artista Lúcia Prancha. Serà a la Sala Muncunill, a partir de les 12 hores, on també hi serà l’artista resident actualment a l’Hospitalet de Llobregat.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
El gener arriba ple de jazz
-
Cultura i Espectacles
Les estrelles que il·luminen el Nadal
-
Cultura i Espectacles
Varietat de “plats” de cultura a LaFACT
-
Cultura i Espectacles
Quan la cultura es fa amb criteris
-
Cultura i Espectacles
Toni Badrinas, artista, 50 anys al Brasil: "He tornat a Terrassa, com els elefants tornen al final al lloc on van néixer"
-
Cultura i Espectacles
Pregunta a Terrassa: també passaries de víctima a botxí?