Al llarg d'aquests últims dies han estat notícia l'anunci d'una rebaixa d'impostos a les rendes més baixes, l'oferta de noves places d'ocupació pública tant gran com no s'havia vist des de l'inici de la crisi i que, malgrat l'ocupació segueix creixent, la ràtio d'aquells que cotitzen a la Seguretat Social dividit pel número de pensionistes està en mínim històrics, si tenim en compte les dues últimes dècades.
Què tenen en comú aquestes notícies? Totes demostren que ningú s'atreveix a anar al moll de l'os dels problemes estructurals d'Espanya. És cert que hi ha cert tipus de reactivació econòmica, però en cap cas les finances de l'Estat estan en una situació òptima que justifiqui una baixada impositiva, particularment si pensem que els tipus d'interès segueixen sent negatius i que tard o d'hora tornaran a ser positius, dificultant encara més les ja malmeses finances de l'Estat. La manca d'eficiència i productivitat del sector públic no es pot tapar amb la contractació de nous funcionaris. I que el sistema de pensions farà fallida, és quelcom que ningú discuteix però que ningú s'atreveix a arreglar. Però ja sabem quina és l'actitud dels que manen: cop de peu al problema i ja ens els trobarem més endavant, malgrat que sigui molt més gran. "Si tinc sort" -alguns pensen-, "el problema l'haurà de gestionar el meu rival polític si aleshores és ell qui està al poder." Així ens va!
L'autor és conseller d'Urbegrup.
jtorres@urbegrup.com
ARA A PORTADA
-
Terrassa De Terrassa o des de París, les famílies no falten a la cita de Tots Sants: “No ho vivim com un dia trist, sinó de respecte” Pilar Màrquez
-
Terrassa Presència policial i alguns comerços tancats en una tarda presidida per la normalitat Sergi Estapé
-
Terrassa Lluís Puig: “Abans de l’acte públic, volia retrobar-me amb la casa i la família” Pilar Màrquez
-
Terrassa Ja coneixem els Terrassencs de l'Any 2026: Paula Leitón, Rosa Maria Ros i Miki Núñez Joan Muñoz
-
Publicat el
07 de juliol de 2017 a
les 19:10
Notícies recomenades
-
Diners
Seguint els fluxos de diners
-
Diners
Òrgans humans de butxaca per provar medicaments: de l’artritis reumatoide al càncer colorectal
-
Diners
L’Integral Plus de la Cecot impulsa 16 contractes indefinits
-
Diners
La sostenibilitat, una porta a clients i finançament: "No ens fa més rendibles, ens fa elegibles”
-
Diners El BBVA guanya 9.066 milions fins al setembre, un 13,6% més
-
Diners
La Cecot reclama menys burocràcia i seguretat jurídica per a la indústria agroalimentària