Segons la legislació vigent, l'edat de jubilació a Espanya és de 65 anys i 6 mesos durant l'any 2007. I és que des de fa ja quatre anys, l'edat de jubilació augmenta any rere any fins que arribi als 67 anys al 2027. Aquesta és la teoria i queda molt bé publicar-ho a tot arreu. Però en la pràctica, està realment pujant l'edat mitjana real de jubilació? Segons les dades publicades per la pròpia Seguretat Social, l'edat de jubilació mitjana durant el primer semestre d'enguany ha estat de 64,2 anys. És a dir, ha estat exactament la mateixa que la de l'any 2013, quan l'edat de jubilació s'acabava d'allargar per primera vegada i era de 65 anys i 1 mes.
Així doncs, el canvi normatiu no està tenint els resultats esperats. És més que evident, que les malmeses arques de la Seguretat Social no s'arreglaran amb aquest allargament teòric gradual de l'edat de jubilació. Calen actuacions decidides! Per exemple, cal accelerar l'edat de jubilació a com a mínim els 67 anys per molt abans que no pas d'aquí a 10 anys, així com d'altres que permetin que aquest allargament de l'edat de jubilació no només sigui teòric, sinó que també es vegi en la pràctica amb un allargament real de l'edat mitjana de jubilació.
L'autor és Conseller Urbegrup. Doctor en finances i professor universitari.
jtorres@urbegrup.com
ARA A PORTADA
-
Terrassa De Terrassa o des de París, les famílies no falten a la cita de Tots Sants: “No ho vivim com un dia trist, sinó de respecte” Pilar Màrquez
-
Terrassa Presència policial i alguns comerços tancats en una tarda presidida per la normalitat Sergi Estapé
-
Terrassa Lluís Puig: “Abans de l’acte públic, volia retrobar-me amb la casa i la família” Pilar Màrquez
-
Terrassa Ja coneixem els Terrassencs de l'Any 2026: Paula Leitón, Rosa Maria Ros i Miki Núñez Joan Muñoz
-
Publicat el
01 de setembre de 2017 a
les 19:14
Notícies recomenades
-
Diners
Seguint els fluxos de diners
-
Diners
Òrgans humans de butxaca per provar medicaments: de l’artritis reumatoide al càncer colorectal
-
Diners
L’Integral Plus de la Cecot impulsa 16 contractes indefinits
-
Diners
La sostenibilitat, una porta a clients i finançament: "No ens fa més rendibles, ens fa elegibles”
-
Diners El BBVA guanya 9.066 milions fins al setembre, un 13,6% més
-
Diners
La Cecot reclama menys burocràcia i seguretat jurídica per a la indústria agroalimentària