Vladimir Putin vol reformar el sistema de pensions rus. La reforma consisteix en l'augment de l'edat de jubilació, passant dels 55 als 60 anys per les dones i dels 60 als 65 anys pels homes. Algú podria objectar que aquestes edats són envejables sota la nostra perspectiva, ja que a Espanya l'edat de jubilació es va ampliant anualment en un mes fins que s'arribi als 67 anys.
Però el quid de la qüestió està en comparar l'edat de jubilació amb l'esperança de vida. I és que Espanya té una de les més grans de tot el món amb 83 anys, (86 per les dones i 80 pels homes). Els números a Rússia són molt diferents! L'esperança de vida és de només 72 anys (77 per les dones i 67 pels homes). Així doncs, els homes russos tindran l'edat de jubilació només dos anys abans de la seva esperança de vida. Això seria equivalent a posar l'edat de jubilació a Espanya als 78 anys pels homes!
No obstant, en Putin s'ha atrevit i ho vol fer. Qui serà el valent que prendrà mesures atrevides com aquesta -no cal que siguin tan agressives- amb l'objectiu de revifar la viabilitat del sistema de pensions públic a Espanya?
*L'autor és conseller Urbegrup. Doctor en finances i professor universitari.
jtorres@urbegrup.com
ARA A PORTADA
Publicat el
31 d’agost de 2018 a
les 18:41
Notícies recomenades
-
Diners
WindowSight fa el salt al mercat dels marcs de fotos digitals
-
Diners
L’atur cau en 301 persones a l'abril Terrassa, el descens més fort dels últims cinc anys
-
Diners
L’AIPC reclama suspendre l’impost del plàstic per l’augment de costos arran del conflicte a l’Orient Mitjà
-
Diners
El Banc Sabadell guanya 347 milions el primer trimestre, un 29,1% menys
-
Diners
La Cambra impulsa 13 projectes emprenedors en una nova edició del seu Bootcamp
-
Diners
Robots humanoides i sistemes d’anàlisi sense contacte: Terrassa exhibeix innovació industrial a l'Advanced Factories