L'economia americana segueix amb creixements espectaculars –superiors al 4 per cent- i això que té el fre de mà posat. I novament es torna a trepitjar el fre! I és que la Reserva Federal americana ha tornat a pujar els tipus d´interès aquesta mateixa setmana. Actualment, els tipus d´interès són superiors al 2 per cent. I això és un tipus d´interès del tot raonable. Què podem esperar? Que el dòlar s´enforteixi, ja que això atraurà a inversors internacionals, que compraran dòlars per poder obtenir aquesta rendibilitat financera. Fet que farà, però, aturar una mica les exportacions, ja que aquestes seran més cares, degut a l´apreciació del dòlar.
I aquí a Europa, no ens queda més remei que tard o d´hora pujar els tipus d´interès! I ens passarà el mateix: la pujada de tipus refredarà l´economia. Què passarà quan trepitgem el fre d´una economia que segueix creixent a tasses minses? I és que Espanya és una excepció dins d´Europa i, no obstant, ni de bon tros arribem als creixements del PIB dels Estats Units.
Sembla que pinten bastos i que s´aproxima el moment on ens han de treure la medicació –els tipus d´interès negatius- però també sembla que l´economia no ha revifat. Sempre queda l´alternativa d´allargar l´agonia.
* L´autor és Conseller Urbegrup. Doctor en finances i professor universitari.
jtorres@urbegrup.com
ARA A PORTADA
-
Terrassa licita les obres del primer tanatori municipal d'animals per més de dos milions Pilar Màrquez
-
Arriba la primera onada de calor en una revetlla de Sant Joan d’alt risc d’incendi: "Màxima preocupació" Joan Muñoz
-
Aurora Torrents, reescollida degana de la FOOT: "La manera de fer classe ha de canviar" Aketza Martín
-
-
Publicat el
29 de setembre de 2018 a
les 04:00
Notícies recomenades
-
Diners
Impuls a l'emprenedoria i la innovació en salut integral
-
Diners
La marca de cosmètica FAWE s'imposa en el demo day de l'acceleradora de la Cambra de Terrassa
-
Diners
Leddream, de Terrassa, rep el premi a l’empresari jove als Reconeixements de Pimec Vallès Occidental
-
Diners
L'últim llançament d'una firma terrassenca se situa com la nina més venuda a Espanya
-
Diners
El desequilibri entre oferta i demanda, la clau de la tensió en el mercat de l'habitatge
-
Diners
El Vallès Occidental consolida el segon lloc en competitivitat econòmica