Context, la xarxa d'experts europeus en materials tèxtils avançats, i que està liderada per l'associació egarenca AEI Tèxtils, impulsarà un esdeveniment internacional a Frankfurt (Alemanya) dedicat als materials tèxtils avançats per arquitectura, construcció i interiorisme. Se celebrarà els dies 15 i 16 d'octubre, Context ho organitza conjuntament amb la plataforma tecnològica tèxtil europea Textile ETP, l'associació tèxtil alemanya IVGT i FKT, entitat que coordina els 16 centres d'investigació tèxtil alemanys.
L'esdeveniment reunirà a investigadors, dissenyadors i arquitectes, així com empreses del sector de tèxtils tècnics i de la construcció per debatre sobre noves solucions tèxtils per arquitectura, construcció, infraestructures, espais interiors i exteriors, així com de les necessitats canviants del mercat final en aquests sectors. El dia 15 d'octubre se celebrarà una conferència sobre innovació tèxtil en la construcció i l'arquitectura, en la que dotze experts de diferents països europeus exposaran els seus projectes i productes innovadors. Context ha previst, el 16 d'octubre, una sessió de treball que reunirà investigadors, empreses i usuaris dels sectors de la construcció, l'arquitectura i l'interiorisme per debatre sobre les possibilitats per encarar els diferents reptes dels materials tèxtils en aquests sectors, tant tecnològics com industrials o de mercat. Aquest és el segon workshop organitzat per Context, el primer, dedicat al sector de l'esport i wearables, va tenir lloc a Porto, el mes d'abril.
presentació del projecte
En el marc de la conferència, l'AEI Tèxtils, realitzarà una presentació de la xarxa Context, la qual coordina. Context s'emmarca dins del programa Cost de la Comissió Europea i té com a objectiu unir esforços en l'àmbit europeu per facilitar la sortida al mercat de nous materials tèxtils avançats, reduint l'espai existent entre el món acadèmic i l'empresarial. Aquest objectiu només pot aconseguir-se involucrant en el procés tots els actors de la cadena: les universitats, els centres tecnològics, la indústria i els usuaris finals, tots ells coordinats per una de les principals eines per contribuir a la millora de la competitivitat i productivitat dels diferents sectors econòmics del nostre entorn europeu: els clústers.
El comitè gestor de Context, liderat per l'AEI Tèxtils està format per representants de 34 països del continent europeu i 3 internacionals. La xarxa està oberta a tots els professionals de l'àmbit de la investigació, empreses, clústers i usuaris finals.
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de setembre de 2019 a
les 19:20
Notícies recomenades
-
Diners
La plantilla de Ficosa inicia una vaga contra l’ERO a la planta de Viladecavalls
-
Diners
Puig i Estée Lauder trenquen les negociacions per a una possible fusió
-
Diners
Circutor aborda els reptes i oportunitats de la transició energètica a l'empresa
-
Diners
La Cambra de Terrassa reuneix 32 empreses i entitats i més de 200 ofertes de feina a la fira ActiVallès
-
Diners
Cirsa obté un benefici net de 44,6 milions d'euros el primer trimestre, un 59% més
-
Diners
Terrassa impulsa un hackathon per reduir la bretxa laboral de les dones