La licitació oficial d'obres a Catalunya ha crescut un 25% fins a setembre en comparació amb el mateix període de l'any passat, amb un import global de 1.489 milions d'euros gràcies a l'increment experimentat per l'Administració General de l'Estat i la Generalitat, malgrat tenir els pressupostos prorrogats. Així s'extreu de l''Informe de licitació d'obres i serveis de Catalunya del tercer trimestre de 2019' de la Cambra Oficial de Contractistes d'Obres de Catalunya, que indica que les administracions locals han reduït la licitació un 10%.
L'import dels concursos s'ha situat en els 525 milions d'euros en el tercer trimestre de 2019, una xifra "molt inferior" a la mitjana dels últims 20 anys i que és d'uns 940 milions trimestrals, uns 3.750 milions anuals. La Cambra Oficial de Contractistes va argumentar ahir que el baix volum de licitació agreuja "el dèficit crònic d'inversió en infraestructures, ja que la licitació d'avui és la producció o inversió de demà", i ocasiona una pèrdua neta d'estoc de capital en infraestructures pel fet que la seva depreciació no es veu compensada amb més inversió.
Malgrat que l'administració local ha reduït el volum de licitació de gener a setembre en un 10%, continua sent el nivell administratiu més actiu, representant un 46% del total licitat i amb ofertes per valor de 681 milions d'euros.
ARA A PORTADA
-
-
Ona Martínez, candidata d'ERC: "Les famílies de Terrassa guanyen 1.800 euros anuals menys que a Sabadell" Pilar Màrquez
-
-
Positivo Boy & Girl, botiga de barri: “Ens buscàvem la vida i anàvem a Londres per buscar producte que aquí no estava tan vist” Alejandro García
-
Estudiants nocturns a la biblioteca per a preparar les PAU: “Al matí prefereixo dormir fins tard i allargar a les nits” Arnau Fort
Publicat el
16 d’octubre de 2019 a
les 20:46
Notícies recomenades
-
Diners
Verdisseny tanca sense acord el període de consultes de l’ERO a la línia de cartonatge
-
Diners
La plantilla de Ficosa inicia una vaga contra l’ERO a la planta de Viladecavalls
-
Diners
Puig i Estée Lauder trenquen les negociacions per a una possible fusió
-
Diners
Circutor aborda els reptes i oportunitats de la transició energètica a l'empresa
-
Diners
La Cambra de Terrassa reuneix 32 empreses i entitats i més de 200 ofertes de feina a la fira ActiVallès
-
Diners
Cirsa obté un benefici net de 44,6 milions d'euros el primer trimestre, un 59% més