El Banc Santander ha guanyat 3.732 milions fins a setembre, un 35% menys, després de l'ajust de 1.500 milions en la seva filial britànica i lERE després de la compra del Popular, però segueix optimista amb el seu futur i demana estabilitat institucional a Espanya davant la deterioració de l'economia i la tensió amb Catalunya.
El "número dos" de l'entitat, José Antonio Álvarez, va explicar que el banc fins ara no ha notat un impacte en el seu negoci a Catalunya després dels disturbis dels últims dies, però sí que va considerar que és necessari que hi hagi estabilitat. Durant la seva intervenció en la roda de premsa de resultats, va reclamar també major certitud, al mateix temps que va demanar al Govern que surti de les pròximes eleccions certa "predictibilitat" perquè no es frenin decisions d'inversió.
El menor dinamisme econòmic d'Espanya, va explicar, es reflectia des de principis d'any en diferents indicadors avançats, però ara la desacceleració es veu ja "en molts fronts", malgrat que es crea ocupació, va resumir. A Espanya el banc ha guanyat 1.185 milions, un 3,4% més, després de la integració del Popular, que és el que ara li ocupa i pel que no pensa a participar en una nova ronda de fusions. Encara que continua creixent "molt bé" en consum i pimes, la concessió d'hipoteques s'ha alentit a Espanya i Santander no sap aclarir si és pel canvi regulador o pel fre econòmic. Malgrat la seva diversificació, que fa que el Brasil continuï sent la principal font d'ingressos del banc espanyol, amb 2.249 milions d'euros, un 19% més, admet que els baixos tipus d'interès a Europa llastren els seus comptes.
Tipus d'interès
"El banc és molt sensible als tipus d'interès", va admetre en la roda de premsa de presentació de resultats el director financer, José Cantera, que calcula que una pujada de 100 punts bàsics suposaria al banc 1.300 milions més en ingressos. Davant aquest escenari de tipus d'interès, el Banc Santander aposta per un nou model de negoci enfront de l'anterior, que estava molt orientat a la captació de dipòsits, i descarta cobrar als particulars per ells malgrat el debat generat sobre aquest tema en els últims dies.
Quant al capital, el banc va tancar setembre en l'11,30% i confia a estar prop del 12% a la fi de 2020, a més que espera continuar repartint entre els seus accionistes entre el 40 i el 50% del seu benefici recurrent. La caiguda del benefici del Santander es va produir després de dotar 2.448 milions, gairebé 1.500 milions per la deterioració del fons de comerç de la seva filial britànica i 814 milions per l'ajust d'ocupació a Espanya, després de la integració de Popular, i a Regne Unit.
ARA A PORTADA
-
-
Ona Martínez, candidata d'ERC: "Les famílies de Terrassa guanyen 1.800 euros anuals menys que a Sabadell" Pilar Màrquez
-
-
Positivo Boy & Girl, botiga de barri: “Ens buscàvem la vida i anàvem a Londres per buscar producte que aquí no estava tan vist” Alejandro García
-
Estudiants nocturns a la biblioteca per a preparar les PAU: “Al matí prefereixo dormir fins tard i allargar a les nits” Arnau Fort
Publicat el
30 d’octubre de 2019 a
les 21:16
Notícies recomenades
-
Diners
Verdisseny tanca sense acord el període de consultes de l’ERO a la línia de cartonatge
-
Diners
La plantilla de Ficosa inicia una vaga contra l’ERO a la planta de Viladecavalls
-
Diners
Puig i Estée Lauder trenquen les negociacions per a una possible fusió
-
Diners
Circutor aborda els reptes i oportunitats de la transició energètica a l'empresa
-
Diners
La Cambra de Terrassa reuneix 32 empreses i entitats i més de 200 ofertes de feina a la fira ActiVallès
-
Diners
Cirsa obté un benefici net de 44,6 milions d'euros el primer trimestre, un 59% més