Banc Sabadell ha recaptat el 2019 entre els seus empleats 32.357 euros que es destinaran a projectes solidaris. Ho ha aconseguit de la mà de la startup Worldcoo, que té allotjada la seva plataforma digital de campanyes solidàries a Sabadell Life, el portal d'iniciatives socials i saludables per a empleats del banc.
El programa Educo ha estat el projecte més beneficiat de la solidaritat dels empleats de l'entitat, amb gairebé 19.000 euros. Es un programa de beques menjador que té com a objectiu garantir un àpat complet i saludable al dia per a nens i nenes en situació de risc de pobresa i exclusió social a Espanya, les famílies dels quals no han pogut accedir a les beques públiques per al menjador escolar o bé hi han accedit parcialment però no poden cobrir la resta del cost.
D'altres projectes beneficiats de les donacions del 2019 han estat l'atenció a nens amb neurofibromatosi de l'AEF o l'emergència per la gota freda a Alacant, València i Múrcia de Creu Roja.
Aquestes donacions se sumen a les dues tones d'aliments que l'entitat va recaptar el novembre al seu centre corporatiu de Sant Cugat de Vallès, on va organitzar el Family Day, una jornada de portes obertes solidària.
Beques menjador
Del 2016 ençà, els empleats del grup Banc Sabadell tenen l'oportunitat de contribuir en accions d'impacte social i investigació a través de la plataforma Actitud Solidària de la startup Worldcoo, allotjada a Sabadell Life, el portal intern d'iniciatives socials i saludables de l'entitat. Són molts els projectes que s'han finançat des del seu naixement, la majoria dels quals enfocats a emergències i a col·lectius vulnerables.
Des de l'inici de la crisi econòmica a Espanya, el nombre de nens i nenes en risc de pobresa o exclusió social ha anat en augment fins al voltant dels 2,5 milions, gairebé un de cada tres. Els menors d'edat que creixen en aquesta situació tenen més dificultats per desenvolupar les seves plenes capacitats i gaudir de les mateixes oportunitats que els altres.
En aquest context, el menjador escolar esdevé un espai de protecció per garantir dos drets bàsics: l'alimentació i l'educació. Les beques menjador, per tant, no només garanteixen una alimentació sana i equilibrada a aquests nens i nenes, també representen un factor important d'integració a l'escola i els ajuda a millorar el seu rendiment.
ARA A PORTADA
-
Terrassa Lluís Puig: “Abans de l’acte públic, volia retrobar-me amb la casa i la família” Pilar Màrquez
-
Terrassa Ja coneixem els Terrassencs de l'Any 2026: Paula Leitón, Rosa Maria Ros i Miki Núñez Joan Muñoz
-
Terrassa El Moll de Prodis s’obre de pam a pam pels terrassencs: "No és només un lloc on es desenvolupen activitats pròpies de la fundació” Joan Muñoz
-
Terrassa Presència policial i alguns comerços tancats en una tarda presidida per la normalitat Sergi Estapé
-
Publicat el
03 de gener de 2020 a
les 19:30
Notícies recomenades
-
Diners
Seguint els fluxos de diners
-
Diners
Òrgans humans de butxaca per provar medicaments: de l’artritis reumatoide al càncer colorectal
-
Diners
L’Integral Plus de la Cecot impulsa 16 contractes indefinits
-
Diners
La sostenibilitat, una porta a clients i finançament: "No ens fa més rendibles, ens fa elegibles”
-
Diners El BBVA guanya 9.066 milions fins al setembre, un 13,6% més
-
Diners
La Cecot reclama menys burocràcia i seguretat jurídica per a la indústria agroalimentària