El Banc Central Europeu (BCE) va mantenir ahir sense canvis el tipus d'interès de referència per a les seves operacions de refinançament en el 0%, mentre que la taxa de facilitat de dipòsit continuarà en el -0,50% i la de facilitat de préstec en el 0,25%. L'institut emissor va mantenir l'orientació a futur que va introduir en el paquet d'estímuls de setembre, per la qual cosa els tipus es mantindran en el seu nivell actual fins que el BCE observi que el pronòstic d'inflació "convergeix robustament" a un nivell "prou a prop, però per sota, del 2%".
Compres d'actius
La reunió de política monetària d'ahir s'ha saldat també amb la decisió de mantenir les compres netes d'actius en 20.000 milions d'euros. "El consell de Govern espera que durin tot el necessari com per a reforçar l'impacte acomodatici dels tipus d'interès, així com donar-les per finalitzades poc després que comencin a pujar els tipus", va indicar l'entitat.
D'altra banda, la institució presidida per Christine Lagarde ha decidit començar la revisió de la seva estratègia de política monetària. Serà la primera vegada que realitza una revisió des d'aquest tipus des de 2013.
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de gener de 2020 a les 21:56
Notícies recomenades
-
Diners
Leitat impulsa la innovació a la vallesana Coniex a través de la fabricació additiva
-
Diners
Torrella firma una planta clau per a la mobilitat elèctrica
-
Diners
Yomovo superarà els 600 milions d'euros de facturació el 2025
-
Diners
El Vallès Occidental lidera els ajuts industrials de la Generalitat el 2025
-
Diners
Tecnologia de Terrassa per controlar la corrosió en ponts, refineries i torres de construcció
-
Diners
Cirsa entra a l’Índex General de la Borsa de Madrid