El president del Govern, Pedro Sánchez, i els agents socials van signar ahir l'acord pel qual es pujarà a 950 euros bruts mensuals el salari mínim interprofessional (SMI) en 2020. Per part de les organitzacions patronals han signat el president de CEOE, Antonio Garamendi, i el de Cepyme, Gerardo Cuerva, mentre que pel costat sindical han estat el secretari general de CCOO, Unai Sord, i el d'UGT, Pepe Álvarez.
El document subscrit acorda establir l'SMI en 2020 en 950 euros bruts al mes en 14 pagues, la qual cosa equival a 13.300 euros bruts a l'any i 31,66 euros bruts al dia amb caràcter general. Així mateix, es fixa en 44,99 euros, enfront dels 42,62 euros de 2019, la retribució mínima per jornada legal en el cas de treballadors eventuals i temporers els serveis dels quals a una mateixa empresa no excedeixin de 120 anuals. En el document es diu que l'existència d'una retribució salarial mínima adequada contribueix a superar situacions de pobresa, reduir desigualtats i propiciar tant l'estabilitat com la cohesió social.
ARA A PORTADA
Publicat el
30 de gener de 2020 a
les 21:55
Notícies recomenades
-
Diners
Drons i habitacions per a estudiants: dues iniciatives vinculades a Terrassa entren al programa de "deep tech" de la UPC
-
Diners
La Cecot celebra la unificació dels calendaris de Verifactu i la factura electrònica
-
Diners Buoh porta a la BNEW la seva IA per acostar els productes financers als clients
-
Diners
Els mercats repunten
-
Diners
Javier Cottet, president de Cottet : “Em preocupa que la següent generació vegi el valor de ser empresari”
-
Diners
Obrir portes dels mercats internacionals