El director general de Relacions Laborals, Treball Autònom i Seguretat i Salut Laboral del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Enric Vinaixa, després del seu nomenament, es va estrenar ahir en la valoració de les dades de l'atur. Va afirmar que "el mercat de treball viu una situació sostinguda a l'espera del que passi les properes setmanes vinculat a la crisi sanitària". Vinaixa va agafar ahir el relleu per valorar les dades de l'atur, que solia fer el que era número dos del departament de Treball, Josep Ginesta, cessat pel problema del repartiment d'ajuda als autònoms.
"Amb cautela, hem de ser moderadament optimistes perquè hem d'estar amatents de la situació que es produeixi properament sobre l'evolució de la pandèmia i les mesures restrictives de l'autoritat sanitària", va explicar Vinaixa.
El director general de Relacions Laborals també va afirmar que la contractació a Catalunya va caure entre el gener i el desembre un 33,9%, la més destacada de la sèrie històrica, a causa de la crisi de la Covid-19. També els contractes temporals han patit una caiguda històrica en aquest període, el 34,4%, mentre que la contractació indefinida ha registrat una caiguda del 30,9%, la segona caiguda més acusada.
Diàleg social
En un comunicat, CCOO, valoraba les dades de l'atur del novembre i deia que aquestes "fan pales l'impacte de la crisi i les restriccions en el teixit productiu. Tot i l' increment anecdòtic de l'atur al novembre, l'horitzó és preocupant. El Banc d'Espanya anunciava ahir que a curt termini el 16% de les empreses seran insolvents, i el 8% seran inviables. La previsible destrucció de teixit empresarial es traslladarà a l'ocupació". Per això, aquest sindicat reclama "mesures urgents i de consensos amplis. El govern de la Generalitat ha d'activar d'immediat el Consell del Diàleg Social".
ARA A PORTADA
Publicat el
02 de desembre de 2020 a
les 20:39
Notícies recomenades
-
Diners
Cottet reinaugura el seu històric centre de Terrassa després de renovar completament l’espai: "Va ser una de les primeres botigues que vam obrir"
-
Diners
La Cecot crea un servei d’assessorament en mobilitat sostenible
-
Diners
Canvis en les estratègies d’inversió
-
Diners
Terrassa estrena un nou concessionari de campers prèmium
-
Diners
El Vallès Occidental aporta 11 de les 50 pimes de la 15a edició d’Accelera el Creixement
-
Diners
La Cambra de Terrassa redueix un 54,29% la intensitat de les seves emissions de gasos d'efecte hivernacle