Més ofertes de feina però més temporals
La Cecot constata un creixement moderat en les ofertes de feina gestionades, però baixa la contractació indefinida
- Terrassa afronta avui una jornada de calor intensa
ARA A PORTADA
-
Terrassa commemora els 25 anys des de l'assassinat de Paco Cano: “L’atemptat va colpejar un país cansat de la violència” Alejandro García
-
-
-
"Terrassa, capital de talent", o "Terrassa, fàbrica de talent": el dos eslògans finalistes del Pla de Marca de Ciutat Redacció
-
Reactiven l’accés al parc de Vallparadís des del carrer del Doctor Pearson amb un projecte de reforç del talús Redacció
- Laura Massallé
- Redactora a Diari de Terrassa
Publicat el 22 de juliol de 2021 a les 07:00
Actualitzat el 21 de juliol de 2021 a les 18:57
El mercat laboral comença a recuperar-se de mica en mica després de superar els moments més complicats de crisi després de l’esclat de la pandèmia. Els últims mesos, la llista d’aturats s’ha anat reduint moderadament i sembla que les ofertes de feina comencen a augmentar, tot i que tímidament. Cecot Persona i Treball n’és un exemple.
L’àrea de la patronal que actua com intermediador laboral entre l’oferta de treball de les empreses associades i els demandants de feina, ha gestionat el segon trimestre de 2021 un 24% més d’ofertes de feina que el primer trimestre i un 41% més respecte del mateix període de l’any anterior.
Pere Ejarque, responsable d’Intermediació Laboral a la Cecot, explica que aquest segon trimestre del 2021 dona continuïtat al canvi de tendència que la patronal va experimentar ja els primers mesos de l’any. “Recordem que veníem de tres trimestres continuats de davallada d’ofertes de feina i d’estancament generalitzat per impacte de la pandèmia”, destaca Ejarque, que espera que “malgrat que el ritme d’aquest increment sigui moderat, el pròxim semestre el nombre d’ofertes continuï remuntant”.
L’àrea industrial lidera el percentatge més alt d’ofertes de feina gestionades mitjançant la borsa de treball de la patronal aquest segon trimestre arribant a un 28% del total, seguida de prop per l’àrea d’administració, amb un 21%, i l’àrea de producció, amb un 17%.
Les principals ocupacions sol·licitades per les empreses en el segon trimestre han estat les relatives a electromecànica, manteniment industrial, torneria i soldadura dins l’àrea industrial. En el cas d’administració, les més demandades han estat les relacionades amb les tasques d’auxiliar d’administració (perfil generalista, personal tècnic d’administració i d’administració de personal). Pel que fa a l’àrea de producció, els perfils d’operari de producció i de peonatge de producció han suposat el gruix dels requeriments.
Notícies recomenades
-
Diners
Hannun amplia capital i posa en circulació 40 milions de drets de subscripció preferent
-
Diners
HelpEmpresa i TerrassaCentre signen un acord per enfortir el comerç de proximitat
-
Diners
Eurofragance obre un nou centre creatiu a Jakarta per impulsar el seu creixement a l’Àsia
-
Diners
Celsa completa el refinançament del grup amb 1.200 milions d'una emissió de bons
-
Diners
Terrassa supera els 105.000 treballadors
-
Diners
La Cecot exigeix una actuació immediata a Hisenda davant la inseguretat jurídica per l’ajornament del VeriFactu