Celsa accepta els termes de la SEPI per rebre un rescat per 550 milions
Perquè el fabricant d'acer obtingui aquesta ajuda ha d'arribar a un acord amb els seus creditors
- Sol i alguns núvols prims
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de maig de 2022 a
les 08:45
La siderúrgica Celsa, amb seu a Castellbisbal, ha acceptat els termes i condicions fixats pel Fons de Suport a la Solvència d'empreses Estratègiques, gestionat per la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI), per rebre una ajuda de 550 milions d'euros.
La SEPI va concloure favorablement el 15 de març passat l'anàlisi de la sol·licitud de Celsa perquè se li concedeixi una ajuda amb càrrec al Fons de Suport a la Solvència d'Empreses Estratègiques, que seria la més quantiosa concedida fins avui.
Després de l'anàlisi del seu expedient, la SEPI ha resolt que Celsa és empresa estratègica per a l'economia espanyola, que és viable a curt i mig termini i que ho era abans de la pandèmia de la Covid-19, per la qual cosa compleix els requisits exigits per optar a aquest fons d'ajudes. No obstant això, perquè el fabricant d'acer obtingui aquesta ajuda ha d'arribar a un acord amb els seus creditors i, una vegada que el tanqui, l'operació s'elevarà al consell gestor del fons per a la seva aprovació.
Segons els termes actuals, l'ajuda es canalitzarà a través de la concessió d'un préstec participatiu per import de 280,5 milions d'euros i un altre d'ordinari per 269,5 milions. Donada la quantia del préstec participatiu (superior a 250 milions), l'ajuda requereix validació de la Comissió Europea, prèvia a l'autorització per part del Consell de Ministres.
Notícies recomenades
-
Diners
Terrassa puja al podi olímpic: la tecnologia darrere de l'històric or de Lucas Pinheiro
-
Diners
La Cambra de Comerç de Terrassa impulsa un programa pioner d'IA en l’àmbit empresarial
-
Diners
Terrassa i la Generalitat creen un grup de treball per simplificar tràmits empresarials
-
Diners
Labiana tanca un préstec sindicat de 37 milions d'euros i llança una ampliació de capital de fins a 5,07 milions
-
Diners
La terrassenca Marta Sánchez, nova vocal de la CEOE
-
Diners
Una vintena de pimes industrials inicien a Terrassa una prova pilot per convertir-se en més sostenibles