CCOO demana un pla de futur per a la planta de Jotun Ibérica a Castellbisbal
El sindicat lamenta que l'empresa ha presentat un ERO per a 38 treballadors

- CCOO demana un pla de futur per a la planta de Jotun Ibérica a Castellbisbal
Ara a portada
Publicat el 14 de juny de 2022 a les 12:38
Comissions Obreres (CCOO) ha rebutjat l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) presentat per Jotun Ibérica, la filial espanyola de la multinacional noruega de pintures, per acomiadar a 38 persones, tot adduïnt que els alts costos productius fan que no siguin competitius al mercat.
El sindicat demana un pla industrial de futur per a la planta de Castellbisbal que garanteixi la continuïtat de l’activitat i dels llocs de treball. En un comunicat, assegura que darrere d'aquest expedient s'amaga una decisió empresarial estratègica per anar "deslocalitzant" a poc a poc l'activitat que es fa en la planta, en la qual treballen 114 persones.
El sindicat diu que el grup al qual pertany l'empresa ha augmentat el seu benefici un 14 % en els quatre primers mesos d'aquest any. CCOO sosté que si no són competitius, és perquè no s'han fet les inversions necessàries per renovar i actualitzar la maquinària, ni s'ha realitzat una acció comercial per posicionar-se millor al mercat.
Paral·lelament a l'ERO, l'empresa ha extingit el contracte de 22 persones que havien contractat a través d'una ETT.
Notícies recomenades
-
Diners BBVA, CaixaBank i el Banc Santander disparen beneficis
-
Diners El Vallès Occidental va registrar cinc ERO el març, dos d'ells a Terrassa
-
Diners Hannun va assolir unes vendes netes de 7,3 milions d'euros el 2024, un 4,5% més que l'any anterior
-
Diners Només un 52% de les empreses ha iniciat l'activitat amb normalitat aquest dimarts