El Vallès Occidental, la segona comarca amb més cooperatives
Un 18,6% de les empreses d'aquest tipus han estat constituïdes durant els darrers cinc anys
- El Vallès Occidental, la segona comarca amb més cooperatives
ARA A PORTADA
- Laura Massallé
- Redactora a Diari de Terrassa
Publicat el 26 de juliol de 2022 a les 09:33
Actualitzat el 25 de juliol de 2022 a les 19:09
El Vallès Occidental compta amb 474 cooperatives, el que la converteix en la segona comarca catalana amb més empreses d’aquest tipus, només per darrere del Barcelonès, que en té 1.337.
Les cooperatives del Vallès Occidental representen el 10,5% del total de les entitats d’aquesta mena registrades a Catalunya, segons dades de l’Observatori del Treball i el Model Productiu.
En termes relatius, la comarca té 5,1 cooperatives per cada 10.000 habitants, una xifra que es troba per sota de la mitjana catalana, que és de 5,8. En aquest rànquing, el Vallès Occidental baixa de la segona a la novena posició.
Pel que fa a l’antiguitat de les cooperatives a la nostra comarca, un 18,6% han estat constituïdes durant els darrers cinc anys, sent aquí també la novena comarca catalana amb major percentatge de cooperatives creades recentment.
Tot i que el teixit cooperatiu s’ha diversificat els darrers anys, pel que fa als sectors o activitats econòmiques, continuen predominant les cooperatives de treball associat, que representen el 86% del total.
Notícies recomenades
-
Diners
L'agència polonesa PARP s'interessa pel servei HelpEmpresa de la Cecot
-
Diners
Lamp augmenta la seva facturació anual fins als 22,8 milions d'euros
-
Diners
L'Autcat reclama consens polític per a un model d’autònoms "digne i sostenible"
-
Diners
Hannun millora resultats operatius tot i una lleu caiguda de vendes
-
Diners
Leitat uneix forces amb el Parc de Recerca i Innovació de la Universitat de Girona
-
Diners
Pimec alerta del retrocés de la pime industrial al Vallès Occidental