Zendal adquireix la totalitat de Maymó, amb planta a Castellbisbal
El grup gallec ha tancat un acord per a la completa adquisició de la companyia farmacèutica catalana
- Zendal adquireix la totalitat de Maymó, amb planta a Castellbisbal
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
Publicat el
28 de febrer de 2023 a
les 13:03
Actualitzat el
28 de febrer de 2023 a les
14:58
El Grup Zendal ha tancat un acord per a la completa adquisició de la companyia farmacèutica Laboratorios Maymó, S.A., fet que completa un procés que el grup gallec va iniciar el 2022 amb la compra del 46% de les accions de l'empresa catalana, que té la seva unitat de producció a Castellbisbal.
D'aquesta manera, Zendal, segons informa en un comunicat, assumeix el control efectiu del Grup Maymó format per la matriu catalana; Laboratoris i Indústries IVEN, S.A., amb seu a Madrid; i la seva filial mexicana Mayvet S.A. de C.V.
Amb aquesta nova actuació empresarial, ja són vuit les firmes integrades sota el paraigua del grup Zendal, amb seu a O Porriño (Pontevedra).
Segons Zendal, les seves diferents divisions li permeten desenvolupar diferents projectes centrats en la investigació, el desenvolupament i la fabricació de biològics i farmacèutics tant en salut animal com humana, tenint un paper essencial en tota la cartera la vacunologia i probiòtics, en línia amb els avenços de la ciència actual.
Zendal entén que les sinergies de totes dues carteres, així com el creixement en clients de les dues companyies, la situaran en una bona posició al mercat de salut animal que a més es veu reforçada amb la tasca que desenvolupa el grup gallec a Laboratorios Ovejero (Lleó), integrats també des de l'any 2021 a la corporació dirigida per Andrés Fernández.
Maymó compta amb 16.000 metres quadrats a Castellbisbal, una planta on produeixen medicaments per a animals de producció en diferents formes farmacèutiques, incloent injectables, solucions orals, nutrició i desinfectants.
Aquesta operació permet al Grup Zendal consolidar el seu paper com a referent a la Península Ibèrica amb plantes de fabricació a O Porriño (Galícia), Lleó (Castella-Lleó) i Barcelona, juntament amb una altra que s'obrirà aquest mateix any a Paredes de Coura (Portugal).
Notícies recomenades
-
Diners
La Cambra de Comerç de Terrassa impulsa un programa pioner d'IA en l’àmbit empresarial
-
Diners
Terrassa i la Generalitat creen un grup de treball per simplificar tràmits empresarials
-
Diners
Labiana tanca un préstec sindicat de 37 milions d'euros i llança una ampliació de capital de fins a 5,07 milions
-
Diners
La terrassenca Marta Sánchez, nova vocal de la CEOE
-
Diners
Una vintena de pimes industrials inicien a Terrassa una prova pilot per convertir-se en més sostenibles
-
Diners
La Cecot llança nous vídeos i reculls de lèxic per impulsar el català en l’àmbit laboral