La plantilla de Celsa arriba a un preacord amb la direcció i suspèn la vaga
Les dues parts han pactat increments salarials, un augment dels plusos i que la formació es faci de manera voluntària i fora de la jornada laboral
- Registren les seus d'Ambulancias Egara en una operació anticorrupció
ARA A PORTADA
-
Les finestres del Mercat de la Independència estaran llestes pel primer trimestre del 2027 Arnau Fort
-
Més de 3.000 quilòmetres amb una bicicleta càmper per tota la península: “Tinc la necessitat de sentir-me viu” Arnau Fort
-
-
-
Can Boada tornarà a lluir l’esperit medieval amb més activitats i més aposta pel comerç que mai Arnau Fort
Publicat el
02 de març de 2023 a
les 15:37
Actualitzat el
02 de març de 2023 a les
15:40
El comitè d'empresa de Celsa Barcelona, l'empresa capçalera del grup siderúrgic amb seu a Castellbisbal, ha desconvocat la vaga indefinida que havia de començar aquest divendres, després que les dues parts hagin arribat a un preacord per desbloquejar el conveni.
En un comunicat, la Unió Sindical Obrera de Catalunya (USOC), que és el segon sindicat amb més representació al comitè, per darrere d'UGT, recorda que la vaga s'havia convocat per pressionar en les negociacions per al nou conveni per al període 2022-2026. Després de la mediació de dimarts al Departament de Treball de la Generalitat, però, les dues parts han acordat un augment del 5,7% el 2022 –amb caràcter retroactiu–, del 3,5% el 2023, del 2% els dos anys següents i del 1% el 2026, així com una clàusula de revisió salarial.
A més de l'augment del salari, han pactat un increment dels plusos del 5% i que la formació es faci de manera voluntària i fora de la jornada laboral.
El preacord aconseguit afecta Celsa Barcelona, la societat de la qual depenen les instal·lacions de la companyia siderúrgica a Castellbisbal, i el conveni afecta més de 600 treballadors, han precisat fonts de Celsa.
"Celsa valora positivament l'acord aconseguit dimarts amb els representants dels treballadors de Celsa Barcelona sobre la negociació del conveni col·lectiu. La mediació sol·licitada per Celsa ha permès tancar un acord satisfactori per les dues parts", afegeixen aquestes fonts.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
La indústria del Vallès té dificultats per cobrir perfils tècnics i d’oficis
-
Diners
Moody’s millora la qualificació de Cirsa a Ba3 amb perspectiva estable
-
Diners Terrassa ofereix suport a empreses per incorporar la intel·ligència artificial
-
Diners
BBVA eleva un 16,8% el finançament a pimes i grans empreses a Catalunya, fins als 5.000 milions
-
Diners
La contractació cau un 6% a l’abril al Vallès, però creix un 8,7% en un any
-
Diners
Innovació alimentària amb segell de Terrassa a Food4Future