Els creditors diuen que preveuen per a Celsa un consell "independent" i mantenir la feina
La companyia creu que el pla dels fons pot portar al "desastre" la siderúrgica

ARA A PORTADA
Publicat el 03 de juliol de 2023 a les 21:14
Actualitzat el 04 de juliol de 2023 a les 15:57
Els fons creditors que ambicionen fer-se amb el control de la siderúrgica vallesana Celsa asseguren que preveuen nomenar "un consell d'administració independent amb gent de prestigi renomenat" i que la seva intenció és "mantenir els llocs de treball" i les condicions dels empleats, "excepte en comptades excepcions". Així ho ha dit aquest dilluns Alvaro Fabián, en nom del fons SVP, en l'arrencada del judici que dirimeix aquesta setmana, amb sessions de matí i tarda de dilluns a divendres, si la família Rubiralta manté el control sobre aquest grup siderúrgic amb seu a Castellbisbal o si passa a mans dels fons creditors, que han presentat un pla de reestructuració a aquest efecte sobre la base de la nova llei concursal.
La sessió ha començat al Jutjat Mercantil número 2 de Barcelona amb els testimonis dels representants de fons que, en conjunt, ostenten el 90% del deute jumbo i el 89% del deute convertible (un total de 2.200 milions): han comparegut SVP Global, Deutsche Bank, Sculptor i Anchorage.
"Tenim la intenció de nomenar un consell d'administració independent amb gent de prestigi renomenat que es preocupi per Celsa, i no dels seus accionistes, i que contractarà el millor equip possible", ha assegurat Fabián a preguntes de l'advocat dels actuals accionistes del grup, Jaime Cano. Fabián ha afegit que el seu fons d'inversió està "compromés" a mantenir els llocs de treball i les condicions actuals dels empleats -uns 10.000 directes a Espanya-, si bé qüestionat pel lletrat ha rebaixat el "compromís" a "intenció". Els que no tindrien assegurat el seu lloc de treball són "explicacions explicades a nivell directiu" que "deuen fidelitat al seu equip actual", ha afegit.
Per part de Deutsche Bank ha comparegut Gavin Colquhoun, coresponsable del grup d'inversions a Europa, que ha afirmat que els fons "mai" han renunciat a negociar. "Crec que després de més de tres anys de no tenir negociacions fructíferes es va constatar que el procés judicial era l'única manera d'avançar", ha resolt.
Colquhoun ha admès que Deutsche Bank no té experiència en gestionar empreses industrials i ha afirmat que els fons encara no han parlat sobre com es distribuiria l'accionariat si es fan amb el control de la companyia.
Dylan Szymanski, de Sculptor, ha afirmat que el seu fons "mai ha deixat de confiar en Celsa", sinó que sí que ha perdut la confiança en els seus accionistes, la família Rubiralta.
Notícies recomenades
-
Diners Terrassa compta amb una quinzena d'empreses dedicades a la ciberseguretat
-
Diners Trenta-dues candidatures opten als guardons anuals de la Cambra de Comerç de Terrassa
-
Diners La Cecot demana una esmena a la totalitat a la proposta de reducció de jornada
-
Diners L'atur a Terrassa se situa per sota de les 11.500 persones