El Catàleg d’Ocupacions de Difícil Cobertura conté aquelles activitats professionals en les quals els serveis públics d’ocupació tenen dificultats per gestionar-ne les ofertes de feina que les empreses els presenten. La presència d’una ocupació al catàleg comporta la possibilitat que l’empresa pugui tramitar una autorització de residència i treball per a un treballador estranger i donar resposta a la necessitat de contractació de determinats perfils per a les empreses catalanes i espanyoles.
La Cecot demana incorporar més professions al Catàleg d'Ocupacions de Difícil Cobertura
Diners
La patronal considera que els canvis no són suficients i insisteix en la necessitat d’obrir canals de comunicació directes amb la Direcció General del Servei Públic d’Ocupació perquè s'incloguin més necessitats reals de les empreses
- Llorenç Álvarez, subcampió del Món de Solo Dance
ARA A PORTADA
-
Terrassa Terrassa, en Pla Alfa 3 per risc d’incendis: les restriccions ja són aquí Arnau Fort | Joan Muñoz
-
Terrassa VÍDEO | Els Bombers alerten de "represes importants" a Sentmenat i de condicions "extraordinàriament crítiques" Redacció
-
-
-
Terrassa La Generalitat adjudica la construcció de 119 habitatges de lloguer assequible a Terrassa Pilar Màrquez
Publicat el
22 de setembre de 2023 a
les 13:25
Actualitzat el
22 de setembre de 2023 a les
13:26
La Cecot considera una petita passa endavant que al Catàleg d’Ocupacions de Difícil Cobertura, que publica la direcció general del Servicio Público de Empleo Estatal, hi constin noves professions. Tot i això, sosté que els canvis són "insuficients" i insisteix en la necessitat d’obrir canals de comunicació directes per tal que s’incloguin al catàleg més necessitats reals de les empreses.
La patronal celebra que el llistat corresponent al tercer trimestre d’aquest 2023, incorpori per a les quatre províncies catalanes els fusters d’alumini, metàl·lics i de PVC; els muntadors de fusteria metàl·lica, d’alumini i de PVC; els instal·ladors electricistes d’edificis i habitatges; els instal·ladors electricistes en general; els conductors-operadors de grua en camions; els conductors-operadors de grua fixa en general; i els conductors-operadors de grua mòbil. Això no obstant, alerta que hi ha altres ocupacions que continuen amb "grans" dificultats per ser cobertes i que no apareixen al catàleg.
L'entitat posa l'exemple d'algunes especialitats d’àmbit sanitari i hospitalari i del sector metal·lúrgic, i recorda que des del sector del metall s’insisteix en la demanda d’electromecànics, calderers i especialistes en manteniment industrial. També assenyala que des del sector del transport es reivindica la necessitat d’incloure al catàleg xofers de camió i repartidors i que també hi ha una forta demanda de les empreses del sector tèxtil, amb dificultats per trobar tintorers, teixidors i filadors.
"Malgrat està sent un procés lent, sembla que deixarem de cercar mariners a Lleida i fem una passa per poder seleccionar professionals per ocupar llocs en la fusteria d’alumini, instal·lacions elèctriques o conducció i operació de diferents tipologies de grues que és el que realment ens estan demandant les empreses i no podem cobrir des del nostre mercat laboral”, destaca la directora de Cecot Formació i Desenvolupament, Eulàlia Martínez, per a qui la inclusió d’aquestes noves ocupacions al catàleg "ha de ser, només, un primer pas, com sigui que d’altres continuen amb grans dificultats per ser cobertes".
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
Leitat capta 464.000 euros per reforçar el seu lideratge en projectes europeus
-
Diners
Vytrus amplia el negoci més enllà de les cèl·lules mare vegetals
-
Diners
Terrassa reforça els seus indicadors socioeconòmics
-
Diners
Està cara la tecnologia?
-
Diners Fluidra llança un programa de pagarés de 300 milions vigent fins al juliol del 2027
-
Diners
La Cambra oferirà 21 diagnosis gratuïtes per impulsar el comerç de proximitat