Leitat s’alia amb Biel Glasses i el CSIC per crear unes ulleres per a persones amb baixa visió
Partiran d'una primera versió del producte i la dotaran d’algoritmes més potents per detectar amb precisió altres elements de l’entorn, i tenir una geolocalització i detecció de l’orientació de l’usuari
- El "Cuponazo" de l’ONCE reparteix 40.000 euros a Rubí
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de gener de 2024 a les 12:51
Actualitzat el 08 de gener de 2024 a les 14:04
El centre tecnològic terrassenc Leitat, l’empresa Biel Glasses i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) han signat un acord de col·laboració per desenvolupar unes ulleres per a persones amb baixa visió severa. La investigació partirà d'una primera versió del producte desenvolupat per Biel Glasses, que serà perfeccionat amb les aportacions d'investigadors del CSIC a l'Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI, CSIC-UPC) i de Leitat.
El projecte està subvencionat en el marc de la convocatòria de col·laboració públicoprivada de l’Agència Estatal de Recerca, del Ministeri de Ciència i Innovació, i pels fons Next Generation-PRTR de la Unió Europea, amb una mica més de mig milió d’euros aproximadament, i tindrà una durada de tres anys.
L’acord –en què ha primat l’impacte social davant de l’econòmic, segons expliquen des de la vicepresidència d’Innovació i Transferència del CSIC– estableix la llicència a Biel Glasses dels resultats que se’n derivin.
Notícies recomenades
-
Diners
Fluidra notifica a la CNMC la compra del 27% del fabricant de robots Aiper
-
Diners
Cirsa compra un 50% del Gran Casino de la Mamounia de Marraqueix
-
Diners
Leitat, primer centre estatal amb l’ISO 13485 en quatre productes sanitaris
-
Diners
La Cambra de Terrassa analitza l’impacte del rearmament europeu en les empreses
-
Diners
Dos joves de Terrassa llancen una app per donar una nova vida al material de muntanya
-
Diners
Opcions davant les possibles caigudes