Finançament per a projectes innovadors de pimes tèxtils
Diners
Tèxtils.CAT llança una convocatòria de finançament en cascada de 540.000 euros
- Tres ferits i cues de fins a 10 kilòmetres a l'AP-7 per un accident a Sant Cugat
ARA A PORTADA
-
-
Terrassa El Meteocat alerta de ruixats intensos aquest dimarts a la tarda i nit a Terrassa Arnau Fort
-
Terrassa TxT admet que el vot de Junts contra els decrets d'habitatge "ens ha incomodat moltíssim" Pilar Màrquez
-
Terrassa Francesc Mauri, meteoròleg de TV3, adverteix: “La Rambla no hauria suportat els 200 o 300 litres de Granollers” Arnau Fort
-
Publicat el
30 de juliol de 2024 a
les 16:23
Actualitzat el
30 de juliol de 2024 a les
16:26
Tèxtils.CAT (abans AEI Tèxtils), clúster català de materials tèxtils avançats, amb seu a Terrassa, ha llançat la segona convocatòria de propostes del projecte Eurocluster xBUILD-EU - Cross-fertilization of industrial ecosystems in textile manufacturing and construction leveraging digital and advanced technologies to build up green and digital resilience in Europe. Aquest és un dels 30 Euroclusters finançats per la Comissió Europea i coordinat per Tèxtils.cat.
La segona convocatòria de propostes del projecte xBUILD-EU inclou tres instruments amb un pressupost total de 540.000 euros a fons perdut per a pimes. Innovate grant té com a objectiu donar suport a la innovació perquè les pimes siguin més resilients amb una nova i ampliada cartera de productes i serveis, amb la finalitat d'adaptar-se a l'entorn VUCA, augmentant la seva capacitat de resposta i adaptació en cas d'interrupcions de la cadena de valor. Green and Digital grant té com a objectiu l'adopció de processos i tecnologies per part de les pimes perquè siguin més competitives i resilients, centrant-se en la transició verda i digital per garantir la sostenibilitat i la connectivitat de la cadena de valor. Finalment, Global grant té com a objectiu facilitar la internacionalització de les pimes perquè siguin més resilients i competitives a escala mundial facilitant l’accés als mercats l’Orient Mitjà per garantir el subministrament i la producció amb una cartera de clients més àmplia i d'aquesta manera afavorir que se superin les interrupcions regionals de la cadena de valor.
La valoració que fa Tèxtils.CAT d'aquesta iniciativa Eurocluster és realment positiva. Entre les diferents línies de finançament en cascada, 19 membres del clúster han rebut fins al moment 507.000 euros per posar en marxa els seus projectes innovadors, els seus plans d'internacionalització i per impulsar la transició verda i digital en el sector dels materials tèxtils avançats de Catalunya.
Tèxtils.CAT forma part de dos Euroclusters, que són les eines finançades per la Unió Europea per desplegar l'estratègia industrial a nivell europeu. La Comissió Europea utilitza els Euroclusters com a eina principal per a arribar a les pimes en 14 ecosistemes industrials, incloent la indústria tèxtil com una de les prioritàries per a fer d'Europa líder industrial. Com a
part de la iniciativa Euroclusters, Tèxtils.CAT està destinant un total de 2,1 milions d'euros en fons per fer costat a les pimes tèxtils innovadores d’Europa.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners El francès BPCE entra al Banc Sabadell amb un 7% i es converteix en accionista estratègic
-
Diners
Drons i habitacions per a estudiants: dues iniciatives vinculades a Terrassa entren al programa de "deep tech" de la UPC
-
Diners
La Cecot celebra la unificació dels calendaris de Verifactu i la factura electrònica
-
Diners Buoh porta a la BNEW la seva IA per acostar els productes financers als clients
-
Diners
Els mercats repunten
-
Diners
Javier Cottet, president de Cottet : “Em preocupa que la següent generació vegi el valor de ser empresari”