La Cecot forma 150 professionals sobre la transició a la facturació electrònica
L'entitat destaca que el canvi està suposant un gran impacte per a les empreses catalanes, especialment davant el repte d'adaptar-se als nous requisits legals i tecnològics
- Els Minyons de Terrassa estrenen el 2 de 8 amb folre
ARA A PORTADA
Publicat el
14 d’octubre de 2024 a
les 11:37
Un total de 150 professionals han participat fins ara en les quatre edicions d'un curs específic sobre la implantació de la factura electrònica que ha organitzat el servei de formació de la Cecot. Un volum de participació que segons l'entitat empresarial posa de manifest la "preocupació del teixit empresarial davant aquest canvi de paradigma i la necessitat de preparació per afrontar aquest nou procés de digitalització".
Des de la patronal expliquen que la transició cap a la factura electrònica està suposant un gran impacte per a les empreses catalanes, especialment davant el repte d'adaptar-se als nous requisits legals i tecnològics que aquesta comporta. Enric Rius, assessor financer i fiscal de la Cecot i membre de l'equip docent del curs organitzat per Cecot Formació, ha destacat la importància d'una estratègia ben planificada per a les organitzacions al·legant que "les empreses que abracin aquest canvi amb una mentalitat proactiva i flexible estaran millor posicionades per aprofitar els beneficis d'una economia digitalitzada". Segons Rius, la formació prèvia és essencial per garantir una transició fluida, ja que "per preparar-se adequadament, les persones empresàries han d'informar-se a i formar-se sobre els requisits legals i tecnològics de la facturació electrònica. És crucial que les organitzacions no només entenguin les implicacions del canvi, sinó que també desenvolupin un pla d'acció clar per a la seva implementació".
El calendari d'implementació varia en funció de la mida de les empreses: les que facturen més de 8 milions d'euros hauran de complir la nova normativa a partir del juliol del 2025, mentre que les petites i mitjanes empreses tindran fins al 2026 per adaptar-se. Aquesta normativa, segons el secretari general de la Cecot, Oriol Alba, representa “un dels canvis més significatius en la gestió administrativa i fiscal”. Alba subratlla que “no es tracta només d’una qüestió tècnica, sinó d’un canvi de paradigma en la manera com les empreses gestionen les seves operacions financeres”.
La transició a la factura electrònica no es redueix a la implementació d’una nova eina tecnològica, i és que les empreses hauran de revisar els seus processos interns, actualitzar els seus sistemes de gestió i formar els seus equips per garantir una adaptació efectiva. Rius assenyala la importància d’analitzar en profunditat la normativa de facturació, la realitat de l'empresa i els passos a seguir per configurar i gestionar correctament el sistema de facturació electrònica abans de la seva entrada.
Notícies recomenades
-
Diners
Morgan Stanley exerceix l'opció de sobreassignació sobre les 910.000 accions de Cirsa
-
Diners
La contractació laboral a Terrassa creix tímidament el primer trimestre empesa per la temporalitat
-
Diners
Compte enrere per als Premis Cambra 2026, amb les candidatures ja obertes
-
Diners
Leitat lidera un projecte de 2,2 milions d'euros per combatre contaminants emergents
-
Diners
L'atur minva en 71 persones el març a Terrassa
-
Diners
Torna la campanya de la renda: dates clau, novetats i consells per fer la declaració sense errors