Leitat avança en la producció de biocombustibles sostenibles
Finalitza amb èxit el projecte GAIA
- Leitat avança en la producció de biocombustibles sostenibles
ARA A PORTADA
Publicat el 28 d’octubre de 2024 a les 13:54
Després de tres anys de recerca, el projecte GAIA ha arribat al final amb resultats "prometedors que suposen un avenç significatiu" en la producció de biocombustibles sostenibles, com el biometà i el butanol, a partir de recursos renovables com el CO₂ i les aigües residuals.
Així n'informa el centre tecnològic terrassenc Leitat, que ha liderat el consorci multidisciplinari del projecte, en què també han participat Facsa i la Universitat de Girona (UdG). Segons expliquen, han aconseguit identificar les millors condicions operatives i materials per construir reactors eficients. "Aquests avenços permeten millorar la productivitat del procés i reduir els costos de producció, apropant la tecnologia GAIA a una possible comercialització en el futur", asseguren.
En aquest sentit, una de les fites més rellevants del projecte ha estat el disseny d'una cel·la a escala pilot, que servirà com a base per a investigacions futures en entorns reals, com ara les estacions depuradores d'aigües residuals (EDARs). Aquest desenvolupament permetrà convertir aquestes instal·lacions en autèntiques biorefineries, potenciant el seu paper en la producció d'energia sostenible i la contribució a la descarbonització.
Notícies recomenades
-
Diners
Torrella firma una planta clau per a la mobilitat elèctrica
-
Diners
Yomovo superarà els 600 milions d'euros de facturació el 2025
-
Diners
El Vallès Occidental lidera els ajuts industrials de la Generalitat el 2025
-
Diners
Tecnologia de Terrassa per controlar la corrosió en ponts, refineries i torres de construcció
-
Diners
Cirsa entra a l’Índex General de la Borsa de Madrid
-
Diners
Leitat participa en un projecte innovador en reproducció assistida