Fotos: Arxiu Diari de Terrassa i Alberto Tallón
Carrer de Joan XXIII (1982-2026)
Ara que, en general, les vacances han arribat als seus últims instants i el personal es va reincorporant a la seva rutina de la resta de l’any, aquesta imatge antiga, que és de 1982, fa molta gràcia per tot el que significa. El que es veu són uns autocars preparats per a portar a la platja a veïns del barri de les Arenes. A la fotografia no hi havia cap referència de quin era el destí, només es parlava de platja, el que obre el camí cap a l’especulació i la imaginació per elucubrar a quina part de la costa catalana anaven i, més encara, a quina població. Població amb platja, queda clar.

- Carrer de Joan XXIII 1982
- Arxiu Diari de Terrassa

- Carrer de Joan XXIII
- Alberto Tallón
Com es pot comprovar, els veïns que havien decidit anar a la platja en aquest transport, esperaven que autocars de diverses empreses, en fila, obrissin les portes per trobat els seients més anhelats. Habitualment, als joves els agrada la part de darrere, per poder fer el gamba, xisclar, cantar i, fins i tot, activitats prohibides com fumar o altres que no venen al cas. Si més no, així era en aquells temps. A davant acostumen a anar-hi els més grans, que fugen del soroll i tot el que arriba des de la zona més conflictiva.
El seu vehicle
Pot semblar un acudit això d’organitzar autocars per anar a la platja, però llavors no tothom tenia el seu vehicle particular, com passa ara, que és molt comú que a cada casa n’hi hagi, com a mínim, un. La platja de llavors, no era com la d’ara i el sol atacava més perquè els protectors no eren tan eficients com els d’ara. O potser aquesta era la sensació. Equivocada o no, però era aquesta.